اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیفه کل ارامنه آذربایجان:

توهین به مقدسات دین اسلام اهانت به تمام ادیان است

خبرگزاری فارس: خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: توهین به مقدسات دین اسلام اهانت به تمام ادیان است.

توهین به مقدسات دین اسلام اهانت به تمام ادیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی، خلیفه گریگور چیفتچیان در نشست حقوق ادیان که با حضور اعضای هیئت امنا دفتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی، چند تن از مسئولان استانی و بزرگان ارامنه آذربایجان در محل سالن همایش حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: توهین به مقدسات دینی، توهین به تمام ادیان آسمانی است.

وی افزود: ما همگی در عصر یکپارچگی و همبستگی ادیان الهی هستیم و شرایط خاص عصر حاضر شدیداً نیازمند این اتحاد و انسجام است، از این رو همزیستی نمی‌تواند به نفرت، دشمنی و به خصوص عدم پذیرش منجر شود چه برسد به توهین که حتی منفورتر از تنفر است.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: توهین به مقدسات و پیامبران الهی در ادیان مختلف از امور نکوهیده شده است.

وی با بیان اینکه در طول دو هفته اخیر سرشت وجود و ماهیت انتشار فیلم موهنی که به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) اهانت کرده است، کاملاً در تناقض با مفهوم مهر و احترام متقابل میان ادیان است، ادامه داد: ما به عنوان مسیحیان چنین اقداماتی را که توهین به مقدسات الهی هستند شدیداً محکوم می‌کنیم چراکه این توهین، توهینی است به تمام ادیان الهی و مصداق عینی محاربه با خدا و رسول خداست.

اسقف چیفچیان تصریح کرد: هنگامی که دینی در دنیا مورد توهین قرار می‌گیرد به این معناست که با این عمل کلیه مقدسات مورد اهانت قرار می‌گیرند.

وی افزود: این مفهوم مهر و احترام متقابل میان ادیان است که در چنین مواردی ما را در مقابل هجمه و توطئه دشمنان خدا و انسانیت متحد و یکپارچه می‌کند.

اسقف چیفچیان با بیان اینکه ما به عنوان پیروان ادیان الهی اسلام و مسیحیت دعوت شده‌ایم تا دست در دست یکدیگر در مقابل چنین اقدامات خطرناک و زیان‌آوری به مبارزه برخیزیم، افزود: آنچه قلب شما را به درد آورده موجب درد و رنج ما نیز شده است زیرا ما به عنوان مسیحیان ارمنی به خوبی می‌دانیم مفهوم تحمل درد و رنج در راه دین چیست، روابط میان ادیان اسلام و مسیحیت بسیار صمیمانه و برادرانه است و نباید با چنین اقدامات غیرمسئولانه‌ای احساسات پیروان ادیان الهی را جریحه‌دار کرد.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول