اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مصطفی رحماندوست:

‌نیاز جدی به تدوین برنامه‌ مدون برای اعیاد مذهبی داریم

خبرگزاری فارس: شاعر برجسته کشور گفت: نیاز جدی به تدوین برنامه‌ مدون برای ولادت ائمه‌معصومین(ع) و اعیاد مذهبی در کشور احساس می‌شود.

‌نیاز جدی به تدوین برنامه‌ مدون برای اعیاد مذهبی داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌ به نقل از ‌ستاد اطلاع‌رسانی «جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید»، مصطفی رحماندوست اظهار کرد: در احادیث معصومین(ع) توصیه فراوانی شده که بخشی از زندگی به تفریح و شادی سالم اختصاص یابد تا در بخش دیگر انسان بتواند عبادتی با نشاط و توأم با معرفت داشته باشد.

وی با اشاره به نقش‌های پلید مستکبران جهانی برای زشت نشان دادن چهره اسلام به مردم سراسر دنیا گفت: توجه به این مهم از حیث بیان زیبا و الطافت‌های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی که در متن دین اسلام و به‌ویژه مذهب شیعه نهفته شده بسیار حائز اهمیت است.

رحماندوست در ادامه به تشریح گوشه‌ای از برنامه‌های «طرح آداب سرور دینی» که توسط وی تدوین شده اشاره و تصریح کرد: با توجه به وظیفه و رسالت سنگینی که در قبال دین بر عهده ماست، اما هنوز با گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی مراسم جشن‌های ولادت ائمه اطهار در کشور بسیار در سطح پائین وضعیت برگزار می‌شود.

این شاعر و کارشناس مراسم آئینی کشور افزود: همان‌طور که ما برای مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و شهادت دیگر ائمه(ع) برنامه‌ها مدون و حساب شده‌ای داریم و با یک اصول سازماندهی شده مراسم سینه‌زنی، مداحی، سیاه پوش کردن محافل، مشکی پوشیدن عزاداران و توزیع نذورات را انجام می‌دهیم باید دستورالعمل سرور و شادمانی در چارچوب دین نیز توسط کارشناسان متخصص طراحی شود.

وی جشن‌های زیرسایه خورشید را یک حرکت فرهنگی تأثیرگذار در راستای نشر سیره رضوی برای مردم ایران و مسلمانان خارجی توصیف کرد و اظهار داشت: با تولید و تدوین طرح‌های نشاط دینی می‌توان از ابتذال و انحراف شادی‌ها در سطح جامعه جلوگیری کرد و جوانان و خانواده‌ها را از بحران افسردگی و استرس و انحرافات اخلاقی و اعتیاد نجات داد.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول