اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد

ضرورت توجه به شکل و محتوای مراسم‌های مذهبی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر ضرورت توجه به شکل و محتوای برگزاری مراسم‌های مذهبی در استان تاکید کرد.

ضرورت توجه به شکل و محتوای مراسم‌های مذهبی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات حسینیه اعظم زنجان، اظهار داشت: در دهه نخست ماه محرم حرکت دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان به صورت ملی و فرا ملی تکلیف‌ مدارانه و اعتقادی برگزار شد.این حرکت‌ها در سطح استان زنجان تاثیر بسزایی در محوریت برنامه‌های فرهنگی داشت که در سال جاری به نحو مطلوبی برگزار شد. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: طی چند سال اخیر در حوزه برنامه‌های فرهنگی در استان زنجان اقدامات مناسبی صورت گرفته است. 
وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پشتیبانی‌های استاندار زنجان برنامه‌های فرهنگی تاثیر‌گذاری در استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه‌های فرهنگی موجب شده تا استان زنجان به عنوان کانون توجه مسلمانان مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد. 
دشتکی برگزاری جلسات منظم ستاد راهبردی فرهنگی را از اقدامات تاثیرگذار در این حوزه عنوان کرد و افزود: برگزاری جلسات ستاد محرم نیز در استان زنجان از دیگر برنامه‌های راهبردی استان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی تاثیر گذار است. 
وی خاطرنشان کرد: حسینیه اعظم زنجان به عنوان یکی از مراکز تاثیر گذار فرهنگی برنامه‌های مطلوبی را در طول سال برگزار کرده است. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان رویکردها و سیاست‌های کلی را در قالب 14 رویکرد عنوان کرد و افزود: یکی از این رویکردها حرکت پژوهش محور و اقدام علمی و کارشناسانه در زمینه محرم و عزاداری‌های این ماه محسوب می‌شود. 
وی بر ضرورت توجه به شکل و محتوای برگزاری مراسم‌های مذهبی در استان تاکید کرد و افزود: باید در زمینه کیفی‌سازی برنامه‌های محرم نیز با برنامه‌ریزی های مناسب صورت گیرد. 
دشتکی با بیان اینکه استان در زمینه شکل اجرای برنامه‌های مذهبی به نحو مطلوبی عمل کرده است، خاطرنشان کرد: شکل برگزاری مراسم عزاداری استان زنجان در کشور الگو بوده و استان‌های دیگر از این نماد بهره می‌گیرند. 
وی با اشاره به آسیب‌های پیش‌روی عزاداری‌ها تصریح کرد: باید این آسیب‌ها شناسایی شده و به شکلی مناسب از عزاداری‌ها رخت ببندد. 
وی بر ضرورت کاهش آسیب‌های عزاداری تاکید کرد و افزود: از نظر ارتقای محتوای برنامه‌های عزاداری از جمله در حرکت دسته‌های حسینیه و زینبیه اعظم زنجان جای کار بسیار دارد. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه‌های پژوهشی در ستاد محرم استان به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: پژوهش در حوزه دستگاه‌های فرهنگی از ضروریات است که اگر با مدیریت صدا و سیما برنامه‌ریزی شود، برنامه‌های مطلوب‌تری در استان اجرا می‌شود. 
وی بر ضرورت تلفیق حوزه، دانشگاه و مراکز اجرایی برای اجرای برنامه‌های پژوهشی فرهنگی تاکید کرد و گفت: در صورت انجام موفق، این طرح می‌تواند الگوی مناسبی برای کشور باشد. 
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول