اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان:

مراسم‌های مذهبی در سیستان‌وبلوچستان محوری برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: از امسال تمامی مراسم‌های مذهبی از جمله اعیاد و مناسبت‌های مذهبی به صورت یکپارچه و محوری در سیستان‌و‌بلوچستان برگزار می‌شود.

مراسم‌های مذهبی در سیستان‌وبلوچستان محوری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زهک، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور در جلسه شئونات فرهنگی زهک اظهار داشت: یکی از ایراداتی که در برگزاری مناسبت‌های مذهبی وجود دارد موازی‌کاری و برگزاری چندین مراسم به طور همزمان در شهرستان‌ها است که این خود باعث به وجود آمدن برخی ناهماهنگی‌ها می‌شود.

وی افزود: سازمان تبلیغات کشور طرحی را در حال اجرا دارد که با اجرای آن برای هر مناسبت مذهبی اعتباری خاص از تهران در نظر گرفته می‌شود و مستقیما به حساب اداره شهرستان واریز خواهد شد.

قربانپور گفت: با اجرای این طرح تمامی مراسم‌ها به صورت یکپارچه و هماهنگ در شهرستان‌ها برگزار می‌شود. مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اعیاد شعبانیه موضوع مهدویت را موضوعی حساس عنوان کرد و گفت: در کنار برگزاری جشن‌ها باید موضوع و محتوای بحث مهدویت برای مردم تبیین شود.

غلامرضا عباسی مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سیستان‌وبلوچستان هم در این جلسه گفت: تمامی مراسم‌ها باید طوری برگزار شود که برای مردم موثر واقع شود و پس از اتمام مراسم نتیجه‌ای معنوی برای شرکت‌کننده داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زهک نیز گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه اندیشیده شده و قرار است 10 مراسم بزرگ در این شهرستان به مناسبت این اعیاد برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن خیور خاطرنشان کرد: با همکاری 60 هیئت مذهبی در قالب یک برنامه محوری قرار است امسال برنامه‌هایی از جمله توزیع نرم‌افزار مهدویت، برگزاری جشن، برپایی ایستگاه صلواتی، توزیع کتب، شربت و شیرینی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول