اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اعتراض به صنعت و معدن در کهگلویه و بویراحمد صورت گرفت

انتقاد شدید استاندار کهگلویه و بویراحمد از گرانی‌ها در استان

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از عملکرد صنعت، معدن و تجارت گفت: این سازمان وجود خارجی در بازار ندارد و گرانی در این استان بیداد می‌کند.

انتقاد شدید استاندار کهگلویه و بویراحمد از گرانی‌ها در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری صبح امروز در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هیچ نانی را به بی‌کیفیتی نان در این استان ندیدم و این در حالی است که بیشترین قیمت در میان بسیاری از استان‌های کشور متعلق به همین استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: این سازمان از نظر من وجود خارجی در بازار ندارد و بازار را رها کرده است.

وی ادامه داد: صنعت در این استان وضع مشخصی دارد و همگان هم وضعیت تجارت کهگیلویه و بویراحمد را می‌بیند پس باید این سازمان تکانی بخورد و خودی نشان دهد.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر تا ظرف یک هفته سازمان صنعت، معدن و تجارت وارد نشد و نظمی به این اوضاع ندهد باید سازمان تعزیرات وارد شود و قبل از بقالی سر کوچه، یقه همین بازرگانی را بگیرد که چرا بی‌حال است و بازار را رها کرده است.

 

* قیمت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد هیچ حساب و کتابی ندارد

صابری با بیان اینکه مردم از ما مسئولان معجزه نمی‌خواهند بلکه از ما اعمال قانون و رعایت آن را می‌خواهند تصریح کرد: آقایان بی‌حال هستند و حتی ستاد تنظیم بازار را هم تشکیل نمی‌دهند که به حال مردم فکری شود زیرا بخش زیادی از گرانی‌ها علت استانی و درونی دارد.

وی به عنوان مثال به گرانی آرد در کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که آرد در کشور 21.5 درصد گران شده ولی اینجا اعلام می‌شود که 29 درصد گران شده است.

صابری ادامه داد: گرانی بیداد می‌کند و من همه این‌ها را از نزدیک در این فرصت 21 روزه که به این استان آمدم با چشم خودم دیدم و نیازی به شنیدن گزارش در این‌باره ندارم.

رئیس شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صنعت و معدن حتی در برگزاری ستاد تنظیم بازار منتظر دیگران می‌نشیند، خطاب به حیدرپور، مدیرکل این سازمان افزود: مگر منتظر چه هستید که وارد عمل نمی‌شوید.

 

* نان گران است توجیه نکنید

وی خاطرنشان کرد: گرانی نان خیر و برکت را از زندگی‌ها می‌گیرد آن هم نانی که کیفیت بسیار پایینی دارد.

گفتنی است، محمدحسین حیدرپور در این نشست با پذیرش کیفیت پایین نان گفت: آرد 29 درصد گران شده و قیمت نان 22 درصد و این به استان مربوط نمی‌شود، که استاندار در پاسخ وی می‌گوید آرد 21 درصد گران شده نه 29 درصد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از علل گرانی را وارد شدن 95 درصد کالاها از بیرون این استان دانست و افزود: قیمت روی این اجناس درج شده و ربطی به قیمت‌گذاری در درون استان ندارد.

استاندار البته این حرف‌ها را نمی‌پذیرد و می‌گوید: نرخ‌گذاری شما از اول اشتباه بوده و گران‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست تاکید می‌کند: حرف را به درازا نکشید، نان گران است و هیچ توجیهی ندارد و اگر می‌خواهید به حرف من برسید، افراد ناشناس را به صف نانوایی‌ها بفرستید تا اوضاع دستتان بیاید.

صابری در پاسخ به این اظهارنظر حیدرپور که گفته است کیفیت پایین نان را می‌پذیرم، گفت: اگر می‌پذیری اصلاح کن و اگر نه خودت را اصلاح کن.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت که بیشتر مردم آن‌ها را به نام بازرگانی می‌شناسند، ابراز داشت: حرف زدن و گزارش دادن بس است باید عمل کنید، این مردم از ما معجزه و مار شاق نمی‌خواهند از ما می‌خواهند قانون را عمل کنیم.

جالب است بدانید، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بعد از این بحث نسبتا طولانی گفت: که توان من همین است و انصافا کارکنانم در این سازمان (بیشتر بازرگانی) در حال تلاش و زحمت هستند و استاندار در پاسخ وی گفت: اگر نمی‌توانی ما دست به کار می‌شویم. 

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول