اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

بخشی از نگرانی‌های بورس ارزی پاسخ داده شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بخش قابل توجهی از ملاحظات و نگرانی‌هایی که در زمینه بورس ارزی مطرح شده، پاسخ داده شده و بخش دیگری نیاز به راهکار دارد که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در این زمینه تلاش می‌کنند.

بخشی از نگرانی‌های بورس ارزی پاسخ داده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید صافدل در نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی استان کرمان، اظهار داشت: در این مقطع کنونی در فرصت ویژه‌ای قرار داریم و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند که باید مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرند و بتوانیم با سهولتی که در بدنه اقتصاد داخلی ایجاد می‌کنیم زمینه مبادلات اقتصادی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به طرح دولت برای بورس ارز افزود: ضرورت بحث بورس ارز در این مقطع کشف قیمت رقابتی و واقعی ارز است و قرار است نرخ ارز را به صورت شناور مدیریت شده داشته باشیم که این امر مؤلفه‌های مختلفی دارد.

صافدل گفت: در این راستا راهکارهایی وجود دارد که یا مداخله بانک مرکزی با روش قبل و یا روش‌هایی از سوی وزارت اقتصاد است که در بازار بورس تمرکز پیدا کرده و امکان کشف قیمت واقعی وجود داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اعتقاد داریم بودن یک نظام ارزی واحد و رفتن به این سمت، منفعتی است که به همه بدنه‌های اقتصادی منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از پسماندهای بورس ارزی این است که در اقتصاد مقاومتی باید تبعات تصمیم‌ها سنجیده شده و در حوزه پول و ارز نیز این تبعات باید مدنظر قرار گیرد.

صافدل افزود: بخش قابل توجهی از ملاحظات و نگرانی‌هایی که در زمینه بورس ارزی مطرح شده پاسخ داده شده و بخش دیگری نیاز به راهکار دارد که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در این زمینه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول