اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

مجلس و دولت برای حل مشکل گرانی چاره‌اندیشی کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با انتقاد از کاهش ارزش نرخ پول ملی از مجلس، دولت و کارشناسان اقتصادی خواست که در زمینه حل مشکل گرانی چاره‌اندیشی کنند.

مجلس و دولت برای حل مشکل گرانی چاره‌اندیشی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه عمر مهم‌ترین و گران‌بهاترین سرمایه وجودی انسان است، تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم از این سرمایه درست استفاده کنیم، باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی ایمان به خدا و جهاد فی سبیل‌الله را دو عامل برای بهره‌برداری صحیح از سرمایه عمر دانست و تاکید کرد: افرادی که در امور خود همواره خداوند را مورد توجه قرار دهند راهی بهشت شده و در مقابل معصیت‌کاران بنا بر تعریف قرآن کریمه بدبخت‌ترین افراد هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بر اساس مبانی دین مبین اسلام دنیا محل اقامت و ماندگاری نیست گفت: باید در دنیا با ابزاری که در اختیار ما قرار داده می‌شود زمینه رستگاری خود در زندگی ابدی را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: امیدواریم که در این دنیا بتوانیم با بهره‌گیری از سرمایه‌های معنوی برای آخرت خود ذخیره مناسبی فراهم کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود وضعیت گرانی‌های اخیر در کشور را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: مسئله گرانی و مشکلات مردم را بارها تذکر داده و باز هم بیان می‌کنیم ولی باید گوش‌های شنوا برای شنیدن و اراده‌های قوی برای حل این مشکل وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قیمت برخی از اجناس دو برابر و حتی چند برابر شده است تاکید کرد: مسئله گرانی یک مشکل و فاجعه است و یکی از علل این وضعیت این است که ارزش پول ما در مقایسه با بازار ارز نصف شده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: پایین آمدن ارزش پول ملی موجب شده که ما باید کالاهای مورد نیاز را در بازارهای جهان به دو برابر قیمت بخریم.

وی گفت: چرا ارزش پول ملی ما به این آسانی نصف شود و نیمی از سرمایه‌های ما بر باد رود؟ ما انگشت اتهام را به سمت کسی نمی‌گیریم ولی باید همه برای این مسئله چاره اندیشی کرده‌ و نباید از کنار آن ساده بگذرند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ضرورت اهتمام دولت، مجلس و فعالان اقتصادی برای حل مشکلات کشور در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در این خصوص همایش‌هایی برگزار شده و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی به وضعیت قیمت کاغذ و افزایش فوق‌العاده آن اشاره کرد و بیان داشت: در مدت زمان کوتاهی شاهد هستیم که قیمت کاغذ سه برابر شده و این وضعیت موجب شده که بسیاری از نشریات تعطیل شده و چاپ کتاب‌های دینی نیز با مشکل مواجه شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه برای حل این مشکلات باید از سوی مسئولان چاره‌اندیشی شود گفت: انتقاد باید دلسوزانه و همراه با منطق و به دور از غرض باشد؛ البته نباید مشکلات را کتمان کرد زیرا با کتمان کردن مشکلات دردی دوا نمی‌شود.

وی تصریح کرد: باید کسانی که در زمینه مسائل اقتصادی صاحب‌نظر هستند راه حل برون رفت از این مشکلات را بیابند و جلسات کارشناسی در این خصوص تشکیل شود و البته در طرف مقابل نیز باید برای پیشنهادهای ارائه شده گوش شنوا وجود داشته باشد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول