اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی:2

جلوی گرانی‌ها گرفته شود / هدفمندی یارانه‌‌ها ناقص اجرا شد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی ناقص اجرا شدن قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها را عامل گرانی در کشور عنوان کرد و خواستار حل این معضل شد.

جلوی گرانی‌ها گرفته شود / هدفمندی یارانه‌‌ها ناقص اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی لاریجانی ظهر امروز در پنجمین یادواره شهدای روستای نوا بخش لاریجان آمل با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های تولیدی در کشور وجود دارد، یادآور شد: ایران در زمینه محصولات استراتژیک توان بالایی دارد.

وی بیان کرد: در مسئله برنج تنها نیاز به 500 هزار تن واردات داریم و 2/5 میلیون تن برنج در کشور تولید می‌شود؛ این می‌رساند که باید راهکارهای کشت دوباره برنج در میان کشاورزان رایج شود.

لاریجانی با اشاره به گزارش وزیر جهاد کشاورزی در زمینه گندم نیز گفت: حدود 12 میلیون تن در سال جاری گندم در کشور برداشت شده است اما به دلیل اشتباه در قیمت‌گذاری این میزان گندم وارد سیلوها نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه خرید گندم از کشاورزان تصریح کرد: دولت برای واردات هر کیلو گندم 600 تومان هزینه کرد در حالی که برای خرید تضمینی گندم از کشاورز 420 تومان نرخ داده بود و این موجب شد که دولت در این زمینه موفق عمل نکند.

وی ادامه داد:‌ اگر نرخ گندم برای کشاورزان 500 تومان قیمت‌گذاری می‌شد دیگر نیازی به واردات نبود و این اشکالی بود که نمایندگان به این نرخ‌گذاری گرفته بودند.

رئیس قوه مقننه بیان داشت: روحیه جهادی باید در مرحله تولید و مراحل حمایتی نیز برای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه جلوی گرانی‌ها در کشور باید گرفته شود، اظهار داشت: در سال تولید ملی باید نقدینگی به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود و لازمه آن این است که بانک‌ها در کشور از تولید مراقبت کرده و اعتبارات خود را به سوی تولید پیش ببرند.

لاریجانی اظهار داشت: مجاهدت اصلی این است که فضای بودجه‌ای کشور به سمت تامین سرمایه موردنیاز بانک‌ها هدایت شود.

وی با اشاره به جلسات مجلس در زمینه‌ گرانی‌ها افزود: در مجلس جلسات مختلفی برای مسئله گرانی مطرح شد و برای تورم و گرانی راهکارهایی سنجیدیم که حتما فضا برای کار و تولید مهیا شود.

وی با بیان اینکه قرار بود 30 درصد از درآمد قانون هدفمندسازی یارانه‌ها وارد فضای تولید شود، گفت: متاسفانه این میزان به صنعت و تولید پرداخت نشد و آقایان باید واقعیت را ببینند؛ این تقصیر قانون نیست که مشکلاتی ایجاد شده بلکه مشکلات از درست اجرا نشدن قوانین است.

لاریجانی بیان کرد: زمانی که قیمت انرژی در کشور برای واحد‌های تولیدی و صنعتی چندین برابر می‌شود باید زمینه‌های حمایت از تولید نیز دیده شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس یک سال برای هزینه قانون وقت گذاشتند حتی برای حمل و نقل و بیمه نیز راهکارهایی دیده بودند تا مردم سردرگم نشوند اما درست اجرا نشدن قوانین منجر به شرایط فعلی شده است.

وی با تاکید بر اینکه سهم صنعت و تولید از هدفمند‌سازی یارانه‌ها باید پرداخت می‌شد، گفت: وقتی قانون ناقص اجرا می‌شود شرایط کشور هم به سویی می‌رود که گرانی ایجاد شود.

وی در پایان اظهار داشت: اگر ایرادی به آقایان وارد می‌کنیم به دنبال راهنمایی هستیم نه اینکه بخواهیم انتقادی کرده باشیم.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول