اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش قرچک:

والدین هیچ‌گونه نگرانی برای اجرای طرح تحول آموزشی نداشته باشند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش قرچک با اشاره به طرح جدید آموزشی گفت: والدین هیچ‌گونه نگرانی برای اجرای طرح تحول آموزشی نداشته باشند.

والدین هیچ‌گونه نگرانی برای اجرای طرح تحول آموزشی نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، هوشنگ کولیوند در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قرچک اظهار داشت: سیستم آموزشی قبلی بیشتر بر حافظه‌مداری تأکید می‌کرد که برای نیل به مقاصد سند چشم‌انداز مناسب نبود اما نظام جدید آموزشی با رویکرد مهارتی می‌تواند دانش کاربردی را به فرد آموزش بدهد که ساختار جسمی دانش‌آموزان با این طرح هماهنگی بیشتری دارد.

رئیس آموزش و پرورش قرچک بیان داشت: سند تحول آموزش و پرورش در حقیقت قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت است، هر سیاست و راهبردی که در آموزش و پرورش قرار است پیاده بشود باید در این سند موجود باشد؛ این سند ما را به احیای تمدن اسلامی، سرآمدی در منطقه، استقرار معنویت در جهان امر می‌کند و برای این مهم باید تغییرات بنیادین در نظام آموزش و پرورش ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: در مقطع ابتدایی ما باید به جای نگهداری، کودکان را تربیت اسلامی و انقلابی کنیم که متأسفانه هنوز آن طور که باید به این جایگاه والا دست نیافته‌ایم و در این راستا برنامه جامع مشارکت و افزایش مشارکت خانواده‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

کولیوند عنوان کرد: ما چهار مدرسه راهنمایی را تجمیع کردیم و 12 کلاس جدید ایجاد کردیم تا بتوانیم پایه ششم جدید را ایجاد کنیم و اکنون 90 درصد کلاس‌ها هوشمند شده و کلاس‌های ششم با 120 نفر معلم تازه آموزش دیده شروع به کار خواهد کرد.

رئیس آموزش و پرورش قرچک اضافه کرد: فضای پیش دبستانی نیز در همان مقطع ابتدایی به کار خویش ادامه خواهند داد. در حال حاضر 140 مدرسه در 63 فضای آموزشی داریم و از ریاست پیشین آموزش و پرورش قرچک آقای معاف نیز تشکر می‌شود که دو دبیرستان تیزهوشان و دو دبستان شاهد احداث کرد.

وی بیان کرد: تعداد کل دانش‌آموزان قرچک امسال 38 هزار و 346 نفر است و در مقایسه با سال گذشته که 43 هزار و 801 نفر بودند کاهش پیدا کرده است که این اختلاف به علت تعویق ثبت‌نام اتباع خارجی و پیش دبستانی است.

کولیوند تصریح کرد: در بحث پرسنل آموزش و پرورش قرچک 2 هزار و 801 نفر پرسنل داریم که 2 هزار و 303 نفر رسمی، 175 نفر پیمانی، 304 نفر قراردادی و 19 نفر سرباز هستند؛ مدرک تحصیلی پرسنل آموزش و پرورش شهر قرچک با پراکندگی سه نفر دکتر، 95 نفر فوق لیسانس، 625 نفر لیسانس، 959 نفر فوق دیپلم، 918 نفر دیپلم و 201 نفر زیر دیپلم است.

رئیس آموزش و پرورش قرچک در پایان خاطرنشان کرد: از مشکلات آموزش و پرورش قرچک نیز می‌توان به مشکلات کمبود نیروی انسانی، عدم تامین فضای آموزشی در طرح مسکن مهر، عدم تامین فضای آموزشی و بهسازی مدارس خیابان مخابرات قرچک، کمبود تعداد مدارس در شهرک‌هایی مانند طلائیه، دو شیفت بودن مدارس در منطقه قرچک و عدم وجود کلاس جهت کلاس‌های فوق برنامه اشاره کرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول