اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دفاع:

هوشمندسازی تسلیحات دفاعی راهبرد اصلی وزارت دفاع است

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع گفت: تکیه و بهره‌گیری از هوش سرشار جوانان خلاق، متخصصان نواندیش و نوآور کشور در هوشمندسازی تجهیزات و تسلیحات دفاعی، یکی از راهبردهای اصلی و مهم در وزارت دفاع است.

هوشمندسازی تسلیحات دفاعی راهبرد اصلی وزارت دفاع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار احمد وحیدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات ملی زیردریایی‌های کنترل از راه دور و هوشمند در اصفهان با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران از توانمندی بسیاری در حوزه سطحی، اثرسطحی و زیرسطحی برخوردار است، اظهار کرد: این توانمندی با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس، خلاقیت و جسارت فعالان این عرصه به دست آمده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی که با علم، عمل و ایثار خود بالندگی و حرکت هوشمندانه به سوی افق‌های بلند را در کشور نهادینه کردند، گفت: با الهام از روحیه بلند آنها باید حرکت علمی را در بخش دفاعی کشور شتاب دهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه تکیه و بهره گیری از هوش سرشار جوانان خلّاق، متخصصان نواندیش و نوآور کشور در هوشمندسازی تجهیزات و تسلیحات دفاعی، یکی از راهبردهای اصلی و مهم در وزارت دفاع است، تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب برای خلاقیت، نوآوری و ارائه ایده‌های نو و فعال کردن استعدادهای نهان در زمینه شناورهای زیرسطحی از دیگر اهداف وزارت دفاع است که با برگزاری برنامه‌هایی از این دست محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز علمی، تحقیقاتی، دانشگاهی و جوانان مستعد کشورمان استقبال بسیار خوبی از مسابقات ملی زیردریایی‌های کنترل از راه دور و هوشمند کرده‌اند، ادامه داد: تقویت ارتباط هدفمند میان سازمان‌های مرتبط با دریا و دانشگاه و زمینه‌سازی برای رفع نیازهای تجاری و دفاعی کشور از اهداف عمده برگزاری این مسابقات است.

وحیدی تاکید کرد: شکوفایی هر چه بیشتر دانش زیرسطحی، در پرتو مشارکت فعال و همه‌جانبه مراکز علمی و دانشگاهی کشور قابل تحقق است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی برای دفاع همه‌جانبه و موثر از حریم دریایی کشور نیازمند تجهیزات و تسلیحات راهبردی است، بیان کرد: هوشمندسازی تجهیزات از مهم‌ترین اقدامات برای تحقق چنین رویکردی است.

وحیدی با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات ملی زیردریایی کنترل از راه دور و هوشمند به ویژه استادان، دانشجویان، نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی، پژوهشی و مسئولان دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر و سازمان صنابع دریایی، بر تداوم این‌گونه اقدامات و گسترش آن به سایر حوزه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول