اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

مرکز مطالعات امام‌شناسی اردبیل در حال تکمیل شدن است

خبرگزاری فارس: عضو شورای فرهنگ عمومی اردبیل گفت: در جوار مسجد حضرت قائم‌ (عج) کتابخانه مرکزی مطالعات امام‌شناسی اردبیل به سرعت در حال تجهیز و تکمیل است.

مرکز مطالعات امام‌شناسی اردبیل در حال تکمیل شدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر تقی‌زاده شکیبا صبح امروز در مراسم افتتاح گنجینه کتاب نویسندگان استان اردبیل اظهار داشت: فضای کالبدی این مرکز آماده افتتاح است و ما از مسئولان برای تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این مرکز درخواست کمک و همراهی داریم تا این مجموعه ارزشمند را مهیا کرده و در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

وی ضرورت خرید آثار ارزشمند نویسندگان را بهترین شیوه در حمایت از پدید آورندگان توصیف کرد و گفت: اهالی کتاب و نشر اردبیل انتظار دارند مسئولان کشوری با خرید آثار‌شان حمایت جدی از آنها را داشته باشند تا این آثار در کتابخانه‌های عمومی در معرض دید علاقمندان و استفاده آنها قرار گیرد.

این پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر به تاریخ و تمدن غنی این دیار اشاره کرد و افزود: همان‌ گونه که مقام معظم رهبری در دیدار از مجموعه فاخر و ارزشمند آستان مقدس بقعه شیخ صفی‌الدین اعلام کردند با سلطه حاکمان جبار به قلم و دیانت مردان غیرتمند این سرزمین خیانت شده به طوری که سعی کردند در تاریخ و فرهنگ استان اردبیل خدشه و خللی وارد کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به حضور علما و فرهیختگان بسیار ارزشمند نظیر مولانا مقدس اردبیلی، حکیم الهی اردبیل به عنوان اولین مترجم نهج‌البلاغه و بزرگان عصر معاصر نظیر سید حسین سیدحسینی و حسن احمدی کیوی بیان کرد: این سرزمین دایرة‌المعارف فرهنگ تدین و دینداری ایران است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: ظرفیت‌های خوبی را در این استان در حوزه نشر آثار مکتوب شاهد هستیم به طوری که با راه‌اندازی این تالار عظیم انتظار داریم فرصتی برای به نمایش گذاشتن آثار ارزشمند فراهم آید.

شکیبا ادامه داد: اگر در سال‌‌های گذشته به تعداد انگشتان دست آثار نویسندگان در این استان داشتیم امروز بیش از 700 اهل قلم در این استان قلم‌فرسایی می‌کنند و هر سال آثار متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

این مسئول حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی را در کمک برای رفع برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها غنیمت شمرد و ابراز داشت: انتظار داریم نارسایی‌های گذشته و نامهربانی‌های سابق به حوزه فرهنگ و هنر به نحو مناسب جبران شده و این حوزه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه برای تکمیل تالار اجتماعات کتابخانه مرکزی به اعتباری مناسب نیاز داریم، افزود: سال‌هاست این فضا مهیا شده که از واعظی انتظار داریم برای تجهیز آن اعتبار مناسب در نظر بگیرد تا این مجموعه همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول