اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میرتاج‌الدینی در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی:

تقویت ارتباط دولت و حوزه علمیه امری ضروری است

خبرگزاری فارس: مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری گفت: رابطه دولت و حوزه‌های علمیه باید تقویت شود چرا که جایگاه روحانیت و هدایت‌های آنان دارای اهمیت است.

تقویت ارتباط دولت و حوزه علمیه امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید محمدرضا میرتاج‌الدینی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی در قم با اشاره به خلأ موجود در ارتباط میان دولت و حوزه علمیه اظهار داشت: تلاش داریم با استفاده از رهنمودهای علما و بزرگان این خلأ را پر کنیم.

وی با اشاره به حرکت جدید استکبار در اهانت به پیامبر اکرم(ص) آن را حرکتی مشکوک و فتنه‌انگیز در فضایی خاص دانست و گفت: انتظار داریم راهپیمایی‌ها و تظاهرات در محکومیت این عمل زشت از سوی مسلمانان استمرار داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران بیان کرد: دولت برنامه خاصی برای مقابله با تحریم‌ها دارد تا آثار و تبعات آن کمتر متوجه مردم شود و به همین دلیل معیشت مردم در اولویت است.

وی ادامه داد: سیاست دولت این است که اعتبارات برخی بخش‌ها را تا حدودی کاهش داده و اولویت را معیشت مردم قرار داده است.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: دولت بودجه‌های بهداشت و درمان و بودجه‌های جاری را در اولویت قرار داده و در این بخش‌ها شاهد کاهش بودجه نیستیم اما در بخش‌های دیگر اعتبارات کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی در اولویت قرار دارد گفت: پروژه‌های عمرانی در اقتصاد کشور تاثیرگذار است و بودجه‌های عمرانی را باید از طریق فروش اوراق مشارکت و واگذاری دارایی‌های دولتی تقویت کرد.

مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری با اشاره به اجلاسیه غیر متعهدها، این اجلاسیه را فرصت خوبی برای ایران در شرایط تحریم دانست و افزود: در دوره‌ای که دشمن به دنبال انزوای کامل ایران بود، تمام دنیا به ایران آمدند و سخنرانی رهبر انقلاب منشور ماندگار این کنفرانس بود.

وی ادامه داد: دنیا فهمید ایران برخلاف تبلیغاتی که علیه آن در جهان می‌شود دارای ثبات است و بنابراین بسیاری از ملاقات‌ها و قراردادها در عرصه‌های مختلف صورت گرفت.

میرتاج‌الدینی در گزارش اقتصادی خود به بازار ارز اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ارز در هفته‌های اخیر، فاصله زیاد نرخ مصوب آن با قیمت موجود در بازار بود و بنابراین بررسی این مسئله در اولویت نخست قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای پاسخگویی به تقاضاها دولت اعلام کرد که اتاق ارز تشکیل شود و ارز شناور را با دو درصد زیر قیمت بازار عرضه کند.

مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری ارتباط دولت با حوزه‌های علمیه، اطلاع‌رسانی و گزارش دادن به مراجع، دریافت نظرات شخصیت‌ها و بزرگان حوزوی و ارائه خدمات به حوزه‌ها را از راهبردهای این معاونت برشمرد و تاکید کرد: تلاش ما این است که رابطه دولت و حوزه‌ها تقویت شود چرا که جایگاه روحانیت و هدایت‌های آنان در کنار مقام معظم رهبری دارای اهمیت است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول