اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان خبر داد

وجود 221 فضای مازاد دولتی در استان/ تعیین تکلیف 23 هزار قلم کالا در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان گفت: 221 واحد فضا و ساختمان مازاد و بلااستفاده دولتی در استان زنجان وجود دارد.

وجود 221 فضای مازاد دولتی در استان/ تعیین تکلیف 23 هزار قلم کالا در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام جلیل‏‌خانی در جلسه ستاد تحول نظام اداری استان زنجان اظهار داشت: سرمایه‎ها و اقلام بدون استفاده موجود در انبارهای دستگاه‎های دولتی در قالب اجرای نظام آراستگی در دستگاه‎های استانی و واحدهای شهرستانی تعیین وضعیت و حدود 60 میلیارد ریال فروخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان‎ها و دهستان‎های استان زنجان ساختمان‎های بدون استفاده زیادی وجود دارد، خاطر نشان کرد: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته از این فضاها استفاده مطلوبی می‎شود.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با بیان اینکه 221 واحد فضای دولتی بدون استفاده و مازاد در سطح شهرستان‎ها و دهستان‏های استان زنجان شناسایی شده است، اضافه کرد: از این تعداد فضای مازاد 76 واحد ساختمانی مدرسه و 52 واحد نیز حمام بوده است.

وی تصریح کرد: 76 واحد از فضاها و ساختمان‎های مازاد دولتی موجود در روستاها و شهرهای استان زنجان برای استفاده دهیاری‎ها پیشنهاد شده است.

جلیل‎خانی با بیان اینکه از انبارها، اقلام و ماشین‏‌آلات دستگاه‎های اجرایی استان زنجان بازدید می‏‌کنیم، ادامه داد: بازدید از ادارات تا روز 18 آبان ماه سال جاری همزمان با روز کیفیت صورت گرفته و نتایج بررسی‎ها و ارزیابی‎ها به صورت گزارش اعلام می‎شود.

وی یادآور شد: دستگاه‏های اجرایی که در ارزیابی‎ها و بازدیدها برتر شناخته شده باشند مورد تقدیر قرار می‏‌گیرند.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با تاکید بر اینکه دستگاه‎های دولتی که در سال گذشته اقدام به ساماندهی اقلام و خودروهای خود نکرده‎اند، قبل از فرارسیدن روز کیفیت اقدام کنند، ادامه داد: تعیین تکلیف اقلام و خودروها در واحدهای شهرستانی نیز پی‌گیری می‎شود.

وی اضافه کرد: در مجموع 23 هزار قلم کالا در دستگاه‎های دولتی استان زنجان تعیین تکلیف و فروخته شده است.

جلیل‎خانی با اشاره به اینکه 35 سند تفاهم‎‏نامه برنامه‎های تحول اداری استان زنجان بین دستگاه‎ها توزیع شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس این سند باید اطلاعات 73 دستگاه دولتی تکمیل شود.

وی همچنین در زمینه نظارت بر اجرای طرح تکریم ارباب رجوع با تاکید بر اینکه این طرح با رویکرد اصلاح و بهبود فرایندها در استان زنجان اجرا می‏‌شود، افزود: با تشکیل یک تیم بر اجرای این طرح در استان نظارت می‎شود.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با بیان اینکه برخی از فرایندهای اداری به دلیل طولانی‌بودن سبب نارضایتی ارباب رجوع می‏‌شود، ادامه داد: با برنامه‏‌ریزی‏‌های صورت گرفته در سال جاری بر روی فرایندها متمرکز شده و تعدادی از آنها را به صورت الکترونیکی تبدیل می‏‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از فرایندها به عنوان گلوگاه فساد شناسایی شده است، اضافه کرد: پرداختن به آنها در اولویت برنامه‏‌ها قرار دارد.

جلیل‎خانی با اشاره به مصوبه تفویض اختیارات و وظایف وزیران و روسای دستگاه‎های ملی و معاونت‏‌های رئیس جمهور در زمینه فعالیت‎ها و تصمیمات و سایر امور به استثنای عزل و نصب مدیران به عهده استانداران، اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه اختیارات رئیس جمهور و وزیران بر اساس قوانینی به استانداران تفویض شده است، یادآور شد: هدف از این امر تسریع و تسهیل در انجام امور است.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان همچنین در زمینه تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات بانکی و تسهیل در انجام امور مردم خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه برای اعطای تسهیلات نیازی به تشکیل هیئت وزیران وجود ندارد در حالی که در سال‎های گذشته برای اعطای برخی از تسهیلات باید هیئت وزیران تشکیل می‎شد.

وی تاکید کرد: مصوبه تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات بانکی و تسهیل در انجام امور مردم فرصت بسیار مناسبی برای عمران، توسعه و آبادی استان زنجان به شمار می‎رود و باید با برنامه‎ریزی مناسب از این فرصت استفاده خوبی کرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول