اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خدمات بازرگانی منطقه 8 آذربایجان‌غربی اعلام کرد

گندم آذربایجان‌غربی در بازار آزاد گران‌تر از نرخ دولتی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت آذربایجان‌غربی گفت: امسال بسیاری از گندم‌کاران آذربایجان غربی گندم خود را به بخش دولتی نفروختند.

گندم آذربایجان‌غربی در بازار آزاد گران‌تر از نرخ دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه هوشمند جوادی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات انجمن صنفی کارخانجات آرد آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: امسال دولت هر کیلو گندم را از کشاورزان به قیمت 420 تومان خریداری می‌کرد و به دلیل اینکه کشاورزان مدعی بودند قیمت اعلام شده توسط دولت پایین است و از فروش گندم امتناع کردند.

وی تصریح کرد: امروز هر کیلو گندم در بازار آزاد استان هر کیلو 580 تومان به فروش می‌رسد.

جوادی که در خصوص ارائه آمار در زمینه میزان خرید گندم در سال جاری از گندم‌کاران استان و میزان ذخیره گندم استان خودداری کرد، افزود: ذخیره‌سازی گندم فرآیندی متمادی بوده و در تمام فصول سال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در تیر ماه امسال از بابت ذخیره‌سازی گندم در استان نگرانی داشتیم، خاطرنشان کرد: با انتقال این موضوع به مسئولان کشوری گندم مورد نیاز شش ماه کشور خریداری شده و هم اکنون در حال انتقال و تقسیم بین استان‌ها است.

جوادی با اشاره به کاهش فروش گندم توسط گندم‌کاران استان در سال جاری، گفت: سال گذشته گندم شش استان دیگر را نیز تأمین می‌کردیم که امسال فقط گندم آذربایجان‌غربی را تأمین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت انتقال گندم وارداتی به استان در زمینه ذخیره‌سازی گندم مشکلی نخواهیم داشت، اظهار داشت: شرکت غله و خدمات بازرگانی تأمین‌کننده گندم است و این گندم از هر کشوری که گندم آن مورد تایید پژوهشکده غله باشد، خریداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت آذربایجان‌غربی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه مبنی به اینکه احتمال افزایش تحریم‌ها علیه ایران وجود دارد، آیا در این صورت در واردات گندم با مشکل مواجه می‌شویم یا نه؟ گفت: معمولاً صنایع غذایی تحریم نمی‌شود و اگر در این زمینه شاهد افزایش تحریم‌ها باشیم باز نگران نیستیم چرا که کل خرید خود را برای شش ماه آینده کشور انجام داده‌ایم.

جوادی در ادامه با تاکید بر تعیین نرخ خرید گندم توسط دولت قبل از فصل کاشت و برداشت گندم، اظهار داشت: در صورتی که دولت قبل از فصل کشت و برداشت قیمت خرید گندم را مشخص کند بسیاری از مشکلات در زمینه قیمت گندم رفع می‌شود.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به تغییر ذائقه و سلیقه مردم آذربایجان‌غربی در سال‌های اخیر، گفت: مردم این استان نانی که سفید بوده و گلوتن پایینی دارد را مرغوب‌ترین نان می‌شناسند در حالی که نان سبوس‌دار که رنگ تیره‌تری دارد از نظر ارزش غذایی بهترین نوع نان است.

جوادی تصریح کرد: گندم وارداتی از کشورهای دیگر دارای گلوتن بالایی است که این گندم با گندم خوزستان اختلاط داده می‌شود تا گلوتن آن پایین آمده و در استان به مصرف برسد.

اردیبهشت 92 سیلوی بوکان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام این شرکت، گفت: سیلوی 70 هزار تنی بوکان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

جوادی اظهار داشت: علاوه بر این، سیلو تکاب کلنگ‌زنی شده است که تا فصل برداشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: سیلو پیرانشهر نیز توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول