اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بانوان استانداری خراسان جنوبی:

نقش زنان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی گفت: وجود 7 هزار زن شهید در دوران دفاع مقدس نشان از نقش بی‌بدیل این قشر در جنگ دارد.

نقش زنان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معصومه‌السادات جلیلی حسینی صبح امروز در مراسم تجلیل از همسران نیروهای مسلح خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زنان در دفاع مقدس حماسه‌های بی‌نظیری را خلق کرده‌اند، اظهار کرد: زنان با تشویق و روحیه دادن به همسران و فرزندان خود در دفاع مقدس حماسه‌های ماندگاری آفریدند.

وی با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس نزدیک به 7 هزار نفر زن به درجه شهادت رسیده‌اند، گفت: در طول جنگ تحمیلی زنان نزدیک به 6 هزار جانباز شیمیایی در کشور تقدیم کرده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی به بحث ساخت فیلم و مستندسازی اشاره کرد و افزود: فیلم‌سازان باید به جای اینکه فیلم دختری با کفش کتانی را بسازند، فیلم دختری با روسری آبی که زندگانی شهیده نسرین افضل بوده، را بسازند.

جلیلی حسینی گفت: جوانان باید با هوشیاری و بصیرت جلوی جنگ نرم دشمن را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید از الگوهای اسلامی در فعالیت‌های خود استفاده کنند، تصریح کرد: والدین در خانواده بیشترین نقش را داشته و باید از احادیث ائمه در زندگی بیشتر استفاده کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: عشق به اسلام و میهن سبب شده بود که شهدا خانواده و خودشان را از خاطر ببرند و تنها به مصلحت نظام فکر کرده و با پیروی از مکتب عاشورا حماسه‌های فراموش نشدنی را خلق کنند.

جلیلی حسینی حضور مؤثر و مفید زنان ایران در پشت جبهه‌های جنگ و پشتیبانی از رزمندگان اسلام را به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی رزمندگان اسلام و شکست دشمنان دانست و گفت: امروز زنان باید رسالت الهی خود را انجام داده و با عمل به وصیت‌نامه شهدا و بیان خاطرات، حقانیت آنها را به گوش جهانیان برسانند.

وی تصریح کرد: امروز نیز بعد از دوران جنگ سخت در تهاجم فرهنگی، محاصره اقتصادی و تهدید و تحریم‌های مکرر دشمن، زنان ایران نقش مهمی را برعهده دارند و در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حتی جلوتر از مردان در صف نخست مبارزه قرار دارند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول