اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

فراگیری دانش و انتشار آن از مهم‌ترین وظایف طلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران ورامین گفت: یک طلبه باید دو هدف عمده را دنبال کند، اول علم بیاموزد و به آن عمل کند و دوم آنکه چراغ راه دیگران شود.

فراگیری دانش و انتشار آن از مهم‌ترین وظایف طلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، در مراسمی با حضور حجج‌الاسلام نعمت فخری نماینده ولی‌فقیه در سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران، سید محسن محمودی امام جمعه موقت و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، رضا غلاالمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین و قرچک، محسن منصوری فرماندار شهرستان و تنی چند از مسئولان ورامین و جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران کوثر ورامین سال تحصیلی این حوزه به طور رسمی آغاز شد.

آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در این زمانه که خطرات متعددی دین ما را تهدید می‌کند، بکوشید تا روشنگرانه به تنویر اطراف خود به‌ویژه نسل جوان بپردازید.

امام جمعه ورامین سپس به حدیث نبوی از رسول اکرم (ص) اشاره کرد و ادامه داد: رسول اکرم می‌فرماید «نزدیک‌ترین گروه‌ها و نزدیک‌ترین طایفه‌ها به درجه نبوت اهل علم و جهاد هستند، می‌پرسند دلیل چیست؟ حضرت می‌فرماید اهل علم مردم را به آنچه پیامبران آوردند، راهنمایی می‌کنند و مردم را با دین خدا آشنا می‌سازند.»

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین افزود: البته آنچه گره‌گشا در دنیا و آخرت است، عمل به دستورات دین خدا است وگرنه اگر انسان عالم‌الاعلام باشد اما به آنچه علم دارد عمل نکند فایده‌ای نخواهد داشت، دو گروه در جهنم عذاب سختی خواهند شد، یک گروه از این افراد فقهایی هستند که عامل به علم خود نبوده‌اند.

وی تاکید کرد: آن کس که می‌داند و عمل نمی‌کند عذابش بیشتر از کسی است که نمی‌داند، البته آن شخص که نمی‌داند هم عذاب می‌شود اما عذاب عالم بی‌عمل بیشتر است، بنابراین باید علم بیاموزید و سپس به آن عمل کنید، یک طلبه باید دو هدف عمده را دنبال کند، اول علم بیاموزد و به آن عمل کند و دوم آنکه چراغ راه دیگران شود.

محمودی ابراز داشت: اگر این طور بود آن‌گاه بال فرشتگان زیر وی پهن می‌شود، اگر در هنگام علم‌آموزی از دنیا بروند شهید محسوب می‌شوند، البته دلسوزی برای دیگران، آگاه‌سازی آنان و تذکر لسانی از وظایف نهفته در شاگردی مکتب امام صادق (ع) است.

امام جمعه ورامین سپس به آسیب‌های احتمالی موجود در تذکر لسانی اشاره کرد و اذعان داشت: نیاز به بدخلقی نیست، با زبان نرم و خوش خلق بگویید، طوری نگویید که لجبازی کند، برخی هم ممکن است با بی‌ادبی و بدخلقی جواب شما را دهند اینجا باید صبور بود، قطعا خداوند پاداش خواهد داد، برای خدا تذکر دهید و برای خدا صابر باشید، اگر دو نفر یا سه نفر از خواهران به یک خانم بدحجاب تذکر دهند و بروند قطعا موثر خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) دلیل نزدیکی اهل جهاد به نبوت را این گونه تشریح کرد: اهل جهاد کسانی هستند که با اسلحه خود برای اجرای احکام الهی مبارزه می‌کنند، در هشت سال دفاع مقدس جوانان برای خدا و به قصد اعتلای اسلام در جبهه‌ها حاضر شده و جنگیدند، این عزیزان طبق حدیث نبوی به درجه نبوت از همه نزدیک‌تر هستند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول