اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین نمایشگاه طلاب خوش‌نویس کشور خبر داد

نمایش برترین آثار خوش‌نویسی طلاب در قم

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین نمایشگاه طلاب خوش‌نویس کشور از برگزاری نمایشگاه خوش‌نویسی طلاب خوش‌نویس کشور در قم خبر داد و گفت: آثار انتخابی این نمایشگاه از بهترین آثار اساتید برجسته کشوری انتخاب شده است.

نمایش برترین آثار خوش‌نویسی طلاب در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدرضا شاه‌نظر دوشنبه شب در نشست هم‌اندیشی انجمن خوش‌نویسی طلاب کشور با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در مهر ماه گفت: این نمایشگاه از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است که مهم‌ترین ویژگی آن استفاده از آثار برترین اساتید طلبه خوش‌نویس کشور است.

شاه‌نظر به برگزاری نمایشگاه‌های خوش‌نویسی ویژه طلاب در سال‌های قبل اشاره کرد و افزود: نمایشگاه‌هایی از سوی مراکز مختلف در این زمینه برگزار شده بود، اما این نمایشگاه‌ها به سطح کیفی این نمایشگاه نمی‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در نمایشگاه‌های دیگر اتفاق می‌افتاد استفاده از آثار خوش‌نویسان کشور بود البته این کار خوبی است و ما هم در ادامه شاید چنین نمایشگاهی برپا کرده و آثار سایر طلاب هنرمند را به نمایش درآوریم.

دبیر نخستین نمایشگاه طلاب خوش‌نویس کشور این نمایشگاه را نخستین اقدام رسمی انجمن طلاب خوش‌نویس کشور دانست و یادآور شد: ما در نخستین گام سعی در شناسایی آثار برتر خوش‌نویسان در زمینه‌های گوناگون داریم.

شاه‌نظر با اشاره به حضور طلاب در سطوح عالی خوش‌نویسی کشور تصریح کرد: ما در هر رشته‌ای از هنر خوش‌نویسی که نگاه کنیم اساتید برجسته‌ای از میان طلاب یافت می‌کنیم که در زمینه کاری خود تبحر خاصی دارند.

وی سطح آثار این نمایشگاه را متوسط به بالا دانست و گفت: در این نمایشگاه ما تقریباً بیش از 90 درصد آثار را از آثار برترین اساتید کشور انتخاب کرده و سعی کردیم آثار انتخاب شده برای نمایشگاه در بهترین کیفیت ممکن باشند.

دبیر نخستین نمایشگاه طلاب خوش‌نویس کشور در ادامه در ارتباط با توانایی هنرمندان خوش‌نویس طلبه در سراسر کشور نسبت به استفاده از هنر خوش‌نویسی در فعالیت‌های گوناگون اضافه کرد: این برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است که طلاب ما در برخی از رشته‌های هنری خوش‌نویسی واقعاً به عنوان استاد عالی مطرح هستند.

شاه‌نظر برخی از رشته‌های خوش‌نویسی را مختص به طلاب دانست و عنوان کرد: در برخی از رشته‌های خوش‌نویسی و برخی از انواع خطوط، ما غیر از طلاب کسی را در کشور نداریم که بتواند از آن استفاده کند.

وی رشته خط تحریری را یکی از این رشته‌ها دانست و خاطر نشان کرد: در گذشته رشته‌های خوش‌نویسی بوده که فقط علما از آن برای نگارش کتب مذهبی و تقریر قرآن استفاده می‌کردند، به همین دلیل هم اینکه طلاب به راحتی با این رشته خوش‌نویسی خو می‌گیرند.

دبیر نخستین نمایشگاه طلاب خوش‌نویس کشور همچنین یکی از مهم‌ترین نقش‌ها در اثرگذاری این نمایشگاه را فعالیت خبرنگاران دانست و گفت: من ضمن تشکر از فعالیت خبرنگاران و خبرگزاری‌ها نسبت به انتشار اخبار این رویداد بزرگ یکی از بزرگ‌ترین نقش‌ها را مربوط به خبرنگاران می‌دانم.

این مسئول متذکر شد: خبرنگاران می‌توانند با انتشار دقیق اخبار و اطلاعات مربوط به این نمایشگاه و معرفی آثار قرار گرفته در آن، نسبت به معرفی آن به مردم مهم‌ترین نقش را ایفا کنند.

شاه‌نظر در ارتباط با زمان برگزاری این نمایشگاه اذعان داشت: این نمایشگاه از هشت مهر ماه به مدت پنج روز در محل سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واقع در خیابان معلم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول