اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

عمل به منویات رهبری مهم‌ترین دستورالعمل مجمع طلاب است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم عمل به سخنان مقام معظم رهبری را یکی از مهم‌ترین دستورالعمل‌های مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه دانست و گفت: در این زمینه از همه ظرفیت‌ها بهره‌‌برداری می‌شود.

عمل به منویات رهبری مهم‌ترین دستورالعمل مجمع طلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه مجتمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال جدید تحصیلی،‌ ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: حضرت فاطمه معصومه مصداق کلمه طیبه‌ای است که به فرموده بزرگان اگر ایشان به قم نمی‌آمدند و هم‌اکنون در این شهر مدفون نبودند،‌ معلوم نبود حوزه علمیه‌ای در این شهر برپا می‌شد.

رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه این مجمع با دستور امام خمینی(ره) افتتاح شد، افزود: یکی از برکاتی که از حضرت امام خمینی(ره) ‌به جا مانده و به عنوان آخرین دستوری که ایشان پیش از وفاتشان دادند مطرح است، تشکیل مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بود که امام این دستور را به آیت‌الله مشکینی ابلاغ کرده بودند.

وی عنوان کرد: این مجمع هر چهار سال یک مرتبه و با رأی طلاب تشکیل می‌شود که الان ششمین دوره آن در حال فعالیت است.

رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: ویژگی بارزی که این مجمع از آن برخوردار است، این است که افراد آن از جمع معتمدین طلاب هستند که توسط خود آنها انتخاب شده‌اند.

بی‌ریا در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف این مجمع رفع مشکل طلاب است افزود: این افراد به واسطه ارتباط‌هایی که با طلاب دارند مشکلات آنها را متوجه شده و سعی در برطرف کردن این مشکلات می‌کنند.

رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم این مجمع را مورد تایید مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با فعالیت این مجمع بیاناتی در دیدار با اعضای این مجمع در سال‌های قبل فرمودند که باید نکات مورد تاکید رهبری اجرایی شود.

وی با اشاره به برخی از فرازهای سخنان رهبری افزود: تشکیل این مجمع موجب می‌شود که طلاب حوزه علمیه قم به جامعه مدرسین دوخته شده و در واقع ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ بین طلاب ایجاد شود.

بی‌ریا عمل به سخنان مقام معظم رهبری را یکی از مهم‌ترین دستورالعمل‌های مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه دانست و افزود: در این زمینه ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد و ما هم برای افزایش این ظرفیت‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را با بعضی مراکز امضا کرده‌ایم.

رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه در ادامه در ارتباط با توانایی‌های این مجمع عنوان کرد: از نظر قانون حوزه، این مجموعه کمیسیونی است که طرح‌های بسیاری داشته و الان هم آمادگی فراوانی در ارائه و بررسی طرح‌هایی در ارتباط با ارتقای کیفیت امور حوزه دارد.

وی تاسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را از جمله طرح‌های این مجمع عنوان کرد و افزود: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به عنوان نهاد خدمت‌رسانی به طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور یکی از برنامه‌هایی بود که از سوی این مجمع مطرح شد.

بی‌ریا در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران حوزه علمیه نقش مستقیم و اساسی در موفقیت ایران داشت و بسیاری از شهدای این دوران از طلاب حوزه علمیه بودند.

رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از وظایف حوزه‌های علمیه عنوان کرد و افزود: این موضوع که در دوران دفاع مقدس طلاب حضوری اساسی داشته‌اند بسیار مهم است و‌ ما باید این مهم را به عنوان یک ارزش به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول