اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله موسوی اصفهانی:

حضور طلاب در مدارس، دانش‌آموزان را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان گفت: حضور طلاب در مدارس دانش‌آموزان را در مقابله با تهاجم فرهنگی واکسینه می‌کند.

حضور طلاب در مدارس، دانش‌آموزان را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی ‌اصفهانی ظهر امروز در جمع طلاب ائمه جماعات مدارس خطاب به این قشر اظهار کرد: شما باید از این زمینه‌هایی که برای حضور در آموزش و پرورش فراهم شده، استفاده کنید.

وی خطاب به این قشر با بیان اینکه در مرحله نخست باید حضور در بین دانش‌آموزان را قدر بدانید، عنوان کرد: زمانی برای چنین حضوری شرایط مهیا نبود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر پیروزی انقلاب موجب حضور طلاب در مدارس شده است، گفت: قبل از انقلاب این فرصت برای طلاب و روحانیون فراهم نبود تا جایی که در زمانی قبل از انقلاب، به حجت‌الاسلام قرائتی برای سخنرانی نیم‌ساعته در یکی از دبیرستان‌های شهر کنگاور اجازه داده نشد اما امروز به برکت خون شهدا زمینه حضور روحانیون و طلاب در آموزش و پرورش فراهم شده که از این فرصت باید بهره جست.

وی ابراز کرد: طلاب ائمه جماعات مدارس باید توجه داشته باشند تا از فرصت نماز جماعت دانش‌آموزان طوری بهره‌گیری کنند که دانش‌آموزان را در مقابل خطرات و تهاجماتی که بر دین و عقاید آنان وارد می‌شود واکسینه کنند.

موسوی اصفهانی با تأکید بر لزوم توجه دادن دانش‌آموزان در حضور در مساجد، از طلاب خواستار شد: بیش از پیش به امر تبلیغ و مطالعه در این زمینه اهتمام داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: 15 راهکار برای حضور روحانیت در مدارس در حال تدوین است.

عباس حسنی‌محتشم افزود: امیدواریم با حضور روحانیت در مدارس به اهداف تربیتی ـ آموزشی بیش از پیش برسیم.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه استان همدان پیشنهاد داد این جلسات دو ماه دیگر با حضور مدیرکل و مدیران و مربیان پرورشی مدارس با ائمه جماعات تشکیل شود تا با هم‌اندیشی و تعامل بیشتر بتوانیم در امر اقامه نماز و اعتلای آن گام‌های مؤثرتری برداریم.

در پایان یکی از اساتید مرکز تخصصی نماز قم «حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم‌پور» مباحثی از جمله نقش تربیتی نماز و جایگاه آن در خانواده و اسلام، شیوه‌های دعوت به نماز، شیوه‌های پاسخ به سئوالات و شبهات دانش‌آموزان، فلسفه نماز و عوامل نخواندن نماز در بین برخی از دانش‌آموزان و... را برای طلاب تشریح کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول