اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

هزار بخاری در اختیار مدارس قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با هدف مجهز کردن مدارس استان اردبیل به سیستم گرمایشی مناسب هزار دستگاه بخاری خریداری شده و در اختیار مدارس استان قرار می‌گیرد.

هزار بخاری در اختیار مدارس قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در نشست کمیته‌های اجرایی و عملیاتی پروژه مهر استان اردبیل اظهار داشت: مجهز کردن مدارس به سیستم گرمایشی ایمن و مناسب در دستور کار قرار گرفته به طوریکه سال گذشته هزار دستگاه بخاری خریداری و در اختیار مناطق قرار گرفت و امسال نیز به همین تعداد بخاری نفت‌سوز و گازسوز ایمن خریداری شده و به مدارس تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: ‌البته گازرسانی به مدارس براساس دستورالعمل جدید به همت شرکت گاز استان اردبیل با نصب هزینه در دستور کار و مرحله پیگیری است که امیدواریم مدارسی که امکان بهره‌مندی از گاز طبیعی را داشته باشند به این سیستم مجهز شوند.

محمودزاده در ادامه سخنان خود به آموزش‌های مناسب راهنمایی و رانندگی و علایم مرتبط با آن برای دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: ما در کنار تأمین سرویس‌های مدارس برای تردد ایمن دانش‌آموزان با همکاری پلیس بحث آموزش عبور و مرور ایمن دانش‌آموزان را مد نظر قرار دادیم.

این مسئول در مورد فعالیت مدارس پیش دبستانی نیز در اردبیل خاطر نشان کرد: نظام آموزشی ما 12 ساله است و دوره پیش دبستانی جز آموزش رسمی محسوب نمی‌شود.

وی بیان کرد: با هدف کسب رضایتمندی خانواده‌ها در سنین پایین‌تر مهدهای کودک و پیش دبستانی از سال‌های گذشته دایر شده و والدین کارمند و شاغل در ادارات از این ظرفیت استفاده کرده و آموزش فرزندانشان را به این مجموعه‌ها واگذار می‌کنند.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت آموزش یک ماه قبل از شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان اول ابتدایی مناطق دو زبانه را یادآور شد و اضافه کرد: البته دانش‌آموزان اول ابتدایی که در 300 مرکز پیش دبستانی ما آموزش‌ها را گذرانده باشند نیازی به ارایه آموزش‌های یک ماه قبل از شروع تحصیلی برای آنها نیست.

محمودزاده یادآور شد:‌ اغلب مراکز پیش دبستانی به شکل غیردولتی اداره می‌شود و ما شاهد دریافت شهریه و تأمین برخی هزینه‌ها از والدین هستیم که البته در مراکز روستایی و محروم این مراکز پیش دبستانی فعالیتی متفاوت دارند.

وی همچنین از فعالیت مدارس قرآنی به تعداد 200 مورد خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار اقدام به راه‌اندازی مدارس قرآنی ابتدایی کردیم که در قالب 17 آموزشگاه با 147 کلاس درس و سه هزار و 900 دانش‌آموز در هشت منطقه آموزشی این مدارس فعالیت می‌کنند.

محمودزاده رویکرد جدی آموزش و پرورش را تربیت قرآنی دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود: آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان لازم‌التعلیم ممنوع است و ما این مراکز آموزشی را تنها برای بزرگسالان در نظر گرفتیم.

وی در پایان سخنان خود به رتبه ممتاز استان اردبیل در اجرای برنامه‌های آموزشی به ویژه اجرای پروژه مهر اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در این زمینه از اولویت‌ها و پیشتازی خاصی برخوردار هستیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول