اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

روزانه 20 مجوز تأسیس مراکز پیش‌دبستانی در اصفهان صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر به صورت روزانه حدود 20 مجوز برای تأسیس مراکز پیش‌دبستانی در سطح استان اصفهان صادر می‌شود.

روزانه 20 مجوز تأسیس مراکز پیش‌دبستانی در اصفهان صادر می‌شود

سیدمجید عاملیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اداره امور پیش‌دبستانی با بخش غیر‌ دولتی است، اظهار کرد: صدور مجوز برای تأسیس مدارس غیر انتفاعی و مراکز پیش‌دبستانی با آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان تأسیس مراکز پیش‌دبستانی در سطح استان به صورت الکترونیکی صورت گرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر نیز در صورت وجود متقاضیان برای تأسیس این مراکز پذیرش آنها از طریق سامانه مربوطه صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر فراخوان تأسیس مراکز پیش‌دبستانی از سوی آموزش و پر‌ورش استان صادر شده است، تصریح کرد: البته تعداد افرادی که برای تأسیس مراکز پیش‌دبستانی در استان ثبت‌نام کردند برای پوشش 100 درصدی نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی کافی است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز به صورت روزانه حدود 20 مجوز برای تأسیس مراکز پیش‌دبستانی در سطح استان صادر می‌شود، ادامه داد: مراحل صدور مجوز برای افرادی که مدارک آنها برای تأسیس مراکز پیش‌دبستانی تکمیل شده است نیز به سرعت طی می‌شود.

عاملیان در پاسخ به این سئوال که گزینش تأسیس مراکز پیش‌دبستانی بر چه اساسی است، تاکید کرد: قانون تاسیس مدارس غیر انتفاعی دارای شرایط سنی و تحصیلی خاصی است و فضا‌های مناسبی باید برای تأسیس مدارس پیش‌دبستانی معرفی شود و مراحل گزینش صلاحیت عمومی افراد نیز باید برای تأسیس این مدارس طی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: مربی پیش‌دبستانی در سیستم آموزش و پرورش وجود ندارد و بخش خصوصی مربیان پیش‌دبستانی را انتخاب می‌کند و بکارگیری مربیان در این مراکز همانند بکارگیری مربیان در مدارس غیر ‌انتفاعی است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول