اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی خوزستان خبر داد

برگزاری دوره پیش دبستانی غیردولتی در مدارس دولتی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال دوره پیش دبستانی به شیوه غیر دولتی در مراکز پیش دبستانی غیردولتی و فضای مازاد مدارس دولتی برگزار می‌شود.

برگزاری دوره پیش دبستانی غیردولتی در مدارس دولتی

سیده فرانک موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، اهداف این دوره را شامل پرورش مهارت‌های حسی و حرکتی، پرورش روحی و رفتاری عاطفی، پرورش مهارت ذهنی، پرورش صفات اخلاقی و رفتارهای اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، انس با قرآن و علاقه به یادگیری آن، پرورش ذوق هنری و زیبایی‌شناسی، تقویت حس دینی و علایق مذهبی، پرورش هویت ملی، آموزش مهارت‌های زبان فارسی و ارتقاء سطح بهداشت و ایمنی و آشنایی با محیط زیست و علاقه و انس به طبیعت و حفظ آن عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این دوره به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که زمینه جذب و آموزش حداکثری نوآموزان واجد شرایط در همه مناطق به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته روستایی و عشایری استان فراهم شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه اظهار داشت: کمیته تولید محتوا در استان کتاب‌های مورد نیاز مربیان و نو آموزان مراکز پیش دبستانی را تهیه و آماده توزیع نموده است.

موسوی گفت: در دوره پیش دبستانی مربیان از طریق شعر، قصه، سرود، بازی، نقاشی و... با نگاه تلفیقی به حوزه‌های یادگیری و دینی و اجتماعی و هنری و ریاضی، تربیت بدنی و علوم به اهداف این دوره دسترسی خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: مربیان با دانش و توانایی برقراری ارتباط خوب و صحیح با کودکان و والدین می‌توانند کودکان را آماده ورود به مرحله دبستان کنند به گونه‌ای که نوآموزان از حضور در کلاس‌های پیش دبستانی لذت ببرند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول