اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از مهر ماه امسال

مراکز پیش‌دبستانی‌ همدان به صورت غیر دولتی اداره می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: از مهر ماه سال جاری تمام پیش‌دبستانی‌های فعال در سطح استان همدان به صورت غیر دولتی اداره می‌شوند.

مراکز پیش‌دبستانی‌ همدان به صورت غیر دولتی اداره می‌شوند

عباس حسنی‌محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: از مهر ماه سال جاری تمام پیش‌دبستانی‌های استان همدان به صورت غیر دولتی اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تعدادی از پیش‌دبستانی‌ها ضمیمه مدارس دولتی و تعدادی هم غیر دولتی فعالیت می‌کردند، عنوان کرد: در سال گذشته 516 پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی و 203 پیش‌دبستانی هم به صورت غیر دولتی اداره می‌شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش از مهر ماه سال جاری تمام پیش‌دبستانی‌های استان همدان به صورت غیر دولتی اداره می‌شوند که مؤسسان پیش‌دبستانی با مراجعه به اداره مشارکت‌های مردمی مجوز تأسیس را به صورت غیر دولتی اخذ می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 238 پیش‌دبستانی مجوز تأسیس گرفتند، خاطرنشان کرد: این مجوز‌ها را با اولویت و کمترین زمان اعم از دولتی و غیر دولتی صادر می‌کنیم و قصد داریم تا تعداد پیش‌دبستانی‌های استان را به 800 واحد برسانیم.

حسنی‌محتشم به تعداد نوآموزان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته 10 هزار و 600 نوآموز در پیش‌دبستانی‌های دولتی و 3 هزار نفر نیز در پیش‌دبستانی‌های غیر دولتی آموزش می‌دیدند که امسال این تعداد به 14 هزار نفر رسیده است و امیدواریم که تعداد نوآموزان پیش‌دبستانی هر سال رشد بهتری داشته باشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه نحوه نظارت بر هزینه‌ها و پیش‌دبستانی‌ها چگونه خواهد بود، تصریح کرد: نحوه نظارت بر پیش‌دبستانی‌ها از آموزش و پرورش جدا و به اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی واگذار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان سخنانش در بحث محتوای آموزشی و نظارت بر آموزش تأکید کرد: در بحث آموزش و نظارت بر آموزش نوآموزان، اداره آموزش ابتدایی وارد خواهد شد و هنگام ثبت‌نام مؤسسان حق هیچ گونه اخذ وجه اضافی از خانواده‌ها را نخواهند داشت.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول