اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بناب در مجلس:

دشمن شماره یک تولید ملی عدم بکارگیری فارغ‌التحصیلان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بناب در مجلس گفت: دشمن شماره یک تولید داخلی عدم به کارگیری فارغ‌التحصیلان است که این دیدگاه باید اصلاح شود.

دشمن شماره یک تولید ملی عدم بکارگیری فارغ‌التحصیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: موضوع بیکاری فارغ‌التحصیلان یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات شهرستان بناب بوده و این در حالی است که با بکارگیری دانشجویان در عرصه کشاورزی می‌توانیم به سادگی شاهد توسعه این صنعت باشیم.

وی افزود: دولت با یک برنامه‌ریزی راهبردی باید حلقه مفقوده بخش صنعت و دانشگاه را متصل کند زیرا این امر موجب می‌شود شاخص اقتصادی کشور به نحو مطلوبی افزایش یابد، از این رو استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش کشاورزی موجب رونق این صنعت شده و به بهبود وضعیت تولید و نیز کشاورزی منجر می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: بخش کشاورزی ظرفیت بالایی در توسعه اشتغال کشور دارد و توسعه صنعت کشاورزی در گرو حمایت همه‌جانبه دولت است و این درحالی است که دشمن شماره یک تولید داخلی مدرن عدم بکارگیری فارغ التحصیلان بشمار می‌‌آید.

وی ادامه داد: استفاده کارآمد از ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و ارتقای سطح درآمد و زندگی روستاییان و کشاورزان، گسترش کشاورزی صنعتی، صنایع روستایی و خدمات نوین تنها با توسعه مراکز صنعتی کارآمد امکانپذیر است.

باقری‌بنابی سپس از اشتغال به عنوان اساس توسعه اقتصادی نام برد و خاطرنشان کرد: از آنجایی که یکی از مشکلات اساسی مردم شهرستان بناب بیکاری است، به همین علت دولت باید در راستای توسعه مراکز صنعتی در این منطقه اقدامات کارآمدی را انجام دهد.

نماینده مردم بناب در مجلس تأکید کرد: تنوع‌بخشی به ظرفیت‌های اشتغال در مناطق روستایی و توسعه مشاغل متناسب با تغییرات اجتماعی، اقتصادی و محیطی امری اجتناب‌ناپذیر است، برای اینکه این امر موجب خواهد شد که برای بسیاری از جوانان کشور فرصت‌های شغلی ایجاد شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول