اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مادر 4 شهید:

حفظ حجاب بهترین راه دفاع از خون شهیدان است

خبرگزاری فارس: مادر شهیدان جنیدی گفت: حفظ حجاب بهترین راه ممکن برای دفاع از خون شهیدان و برملا کردن توطئه‌های دشمنان در عصر حاضر است.

حفظ حجاب بهترین راه دفاع از خون شهیدان است

                                  

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بتول جنیدی عصر  امروز در نهمین جلسه آیه‌های ایثار انجمن خاطره‌گویی زنان ایثارگر دفاع مقدس که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان برگزار شد با تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: سایه‌ای که امروز درخت تنومند جمهوری اسلامی ایران برای مردم این سرزمین فراهم کرده است با خون جوانان شهید زنان و مادران پاکدامن این آب و خاک آبیاری شده است.

وی با بیان اینکه برای سرسبز شدن درخت نظام اسلامی تمام مردم به نحوی ایثارگری کرده‌اند، افزود: مادران، همسران، دختران و خواهران با انتظار صبورانه خود دردهای دل دردمند خود را پنهان می‌کردند و همواره از پشت جبهه‌های حق علیه باطل به کارهای پشتیبانی مشغول بودند.

مادر چهار شهید، به حضور موثر بانوان در حمایت از رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: آرامشی که اکنون بر کشور حاکم است در گذشته وجود نداشت و کشور از زمان‌های بسیار دور همواره مورد تهاجم طاغوت‌های زمان خود بود.

وی با اشاره به وقایع تلخ سال 1331 در قم و کشتار روحانیون در این شهر، تصریح کرد: زنان با توجه به اغتشاش‌های موجود در آن زمان روزها به ویژه شب‌ها تنها در خانه می‌ماندند و مردان و همسرانشان برای برملا کردن توطئه‌های دشمن به جلسات مخفیانه شبانه برای حمایت از آرمان‌های امام راحل تجمع می‌کردند.

مادر شهیدان جنیدی خاطرنشان کرد: زنان نیز در آن زمان با حفظ حیا و پوشش اسلامی خود به عنوان شرکت در حاشیه مراسم قرآن و دروس اخلاق گرد هم جمع می‌شدند و درباره اعلامیه‌ها و بیانیه‌های امام خمینی (ره) به دیگر زنان اطلاع‌رسانی می‌کردند.

وی با بیان اینکه زنان و مردان شیردل و انقلابی از ابتدا بذر انقلاب را خانه به خانه و کوچه به کوچه پاشیده و گسترش دادند، اذعان کرد: این وضعیت نه تنها در شهر قم بلکه در تمام شهرها و روستاهای ایران به این منوال بوده است.

جنیدی، به توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی برای جلوگیری از رشد و پیشرفت اهداف جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: زنان و مادران به ویژه دختران جوان ما به راحتی با بد حجابی‌های خود سوژه به دست دشمن ندهند.

وی رعایت حجاب و عفاف را موجب ارتقای شخصیت، هویت و حریت برای زنان و از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: زنان با الگوپذیری از حضرت فاطمه الزهرا (س) که اجازه ندادند حتی در هنگام مرگ نامحرمی برجستگی‌های بدن ایشان را ببیند از پوشیدن مانتوهای اندامی خودداری کنند زیرا این نوع پوشش در شان و مناسب زن مسلمان نیست.

مادر شهیدان جنیدی، به سختی‌ها و مشقت‌هایی که امام راحل در راه پیروزی انقلاب اسلامی کشیدند اشاره کرد و گفت: امام راحل در راه رسیدن به اهداف بلندشان زندانی‌ها، بی‌حرمتی‌ها و تبعیدهای سختی را متحمل شدند و زنانی که دنباله رو اعتقادها و اهداف ایشان بودند و همواره با برپا داشتن نماز و دادن و زکات، رعایت و حجاب و نحوه پرورش فرزندان با ایمان و مومن و معتقد تلاش می‌کردند، همواره مورد تمسخر افراد طاغوت قرار می‌گرفتند.

این مادر ایثارگر از زنان همنوع خود خواست تا با تربیت صحیح فرزندان به ویژه دختران خود اجازه ندهند خون شهیدان زیر پا گذاشته شود.

وی متذکر شد: جوانان ما برای اینکه ناموس و شرف و عفت زنان و دختران این مرزوبوم به دست بیگانگان نیفتد و لکه‌دار نشود از جان خود گذشتند.

جنیدی، رعایت حجاب را بهترین راه ممکن برای دفاع از خون شهیدان و برملا کردن توطئه‌های دشمنان در عصر حاضر دانست.

این مادر ایثارگر با تصریح براینکه زنان و دختران ما خود را اسیر هواهای نفسانی نکنند، خاطرنشان کرد: تمام زنان و دخترانی که به دنبال بدحجابی هستند در عمق وجود خود خدا را دوست دارند و در سختی‌ها و مشکلات به خدا و ائمه اطهار (ع) توسل می‌کنند اما تنها گرفتار هواهای نفسانی خود شده‌اند.

به گزارش فارس، حاجیه بتول جنیدی از جمله زنان نادری است که در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس درخشیدند و ایشان با تقدیم چهار فرزند شهید دین خود را به اسلام ادا کردند.

وی مادر شهیدان نصرالله جنیدی (سال شهادت 59)، رضا (سال شهادت 61) و محمد (سال شهادت 63) است که در سال 79 نیز فرزند جانبازش حمید نیز به جمع برادران شهید خود پیوست.

مادر شهیدان جنیدی از جمله زنان عضو گروه پشتیبانی کاروان‌های اعزام زنان کشور در زمان جنگ نیز بودند که در سال 88 نیز در جریان فتنه انتخابات ریاست جمهوری با راه انداختن کاروان‌هایی از زنان پیشوا و کفن‌پوش به حمایت از نظام اسلامی بپا خاستند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول