اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

مسئله حجاب با برنامه‌های اثرگذار فرهنگی مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان با بیان اینکه رعایت حجاب قبل از زنان وظیفه مردان است، گفت: در زمینه فعالیت‌های آموزش و پرورش می‌توان با انجام برنامه‌های کم‌هزینه اما اثرگذار طرح‌های فرهنگی عفاف و حجاب را مورد توجه قرار داد.

مسئله حجاب با برنامه‌های اثرگذار فرهنگی مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌‌الله غیاث‌الدین‌ طه‌محمدی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: در این شورا یکی از کمیته‌های پنج‌گانه در بخش عفاف و حجاب به ریاست فرمانده سپاه انصارالحسین استان مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما باید کمیته‌ها اولویت‌بندی شده و مشخص شود آیا در هر شورا یک موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد و همه باید برای به سرانجام رسیدن آن فعالیت کنیم؟ و یا اینکه متولی هر کمیته وظیفه رسیدگی به انجام امور را دارد؟

وی افزود: بار سنگین مسئله عفاف و حجاب بر دوش آموزش و پرورش است و توجه به این امر ضروری است که تنها دانش‌آموزان مد نظر نیستند بلکه مشکل عمده خانواده است و باید با ایجاد طرح‌های متنوع این امر را درونی کند اما باید بدانیم که رعایت حجاب قبل از زنان وظیفه مردان است.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: وضع ناجور پوشش مردم در جامعه امری است که باید توسط نیروی انتظامی لحاظ شود که در این راستا هنوز نتوانسته‌ایم گامی از مرحله آموزش به سمت عمل برداریم.

وی بیان کرد: در زمینه فعالیت‌های آموزش و پرورش می‌توان با انجام برنامه‌های کم‌هزینه اما اثرگذار طرح‌های فرهنگی عفاف و حجاب را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

طه‌محمدی ادامه داد: علاوه بر توجه به امر حجاب و عفاف در مدارس و فضاهای آموزشی باید توجه به این مهم در فضاهای عمومی نیز رعایت شود چرا که امروزه پوشش بد زنان و مردان یکی از مظاهر بسیار بد در جامعه است.

وی با بیان اینکه باید مکان تولید این نوع لباس‌ها مشخص و از فروش آن جلوگیری شود، افزود: با جمع‌آوری لباس‌های موجود در فروشگاه‌ها که متناسب با شأن یک جامعه اسلامی نیست می‌توان صنوف را به حرکت وادار کرد تا وارد میدان شوند و اگر درد دین دارند همکاری کرده و در غیر این صورت از کار برکنار شوند.

امام جمعه همدان اذعان کرد: باید تشکیلاتی وجود داشته باشد تا نیروهای نظارت‌کننده به طور آشکار و پنهان مکان‌های عرضه پوشاک را رصد کنند تا با رعایت حجاب و عفاف در جامعه خانواده‌ها را تحکیم بخشیده و برای این امر راهکار بدهیم.

وی اظهار کرد: در این راستا از حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و اعضای هیئت‌های علمی دعوت می‌کنیم تا برای تحکیم بنیان خانواده طرح‌هایی را ارائه کنند.

طه‌محمدی در پایان گفت: در شورای فرهنگ عمومی آتی هر کمیته باید دو یا سه مورد از برنامه‌های خود را به عنوان اولویت کاری ارائه کرده و پنج کمیته به همراه تمام سازمان‌های ذی‌ربط خود در شورا حضور یافته و عملکرد خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول