اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌‌های اردبیل:

خانواده‌ها فلسفه وجودی حجاب را برای فرزندان‌شان تبیین کنند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: خانواده‌ها به ویژه مادران باید فلسفه وجودی حجاب را برای فرزندان خود درست و منطقی تبیین کنند.

خانواده‌ها فلسفه وجودی حجاب را برای فرزندان‌شان تبیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زهرا اعتمادی صبح امروز در گردهمایی مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در اردبیل اظهار داشت: اگر رسالت اجتماعی حجاب در جامعه و حقیقت آن به درستی تبیین شود گرایش به این امر به عنوان یک گرایش فطری و در راستای اصلاح و برقراری امنیت اجتماعی بسیار موثر و راهگشا خواهد بود.

وی از حجاب و عفاف به عنوان افزایش دهنده ضریب امنیت جامعه یاد کرد و گفت: هرچند در دین اسلام به حجاب زنان و مردان توصیه شده است، اما به دلیل برخی جذابیت‌هایی که در زنان وجود دارد حجاب آنها مورد تاکید است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حجاب قصر آهنین و تبلوری از زینت شایسته زنان است، افزود: نباید تصور کنیم حجاب تنها مربوط به پوشش است بلکه حجاب قلبی، عقلی، زبانی و رفتاری از همه حجاب‌ها اولاتر و برتر است.

اعتمادی یکی از علل بد حجابی در جامعه را بی توجهی به امر آموزش از سوی خانواده‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: اگر در جامعه‌ای مردان نسبت به موضوع حجاب و حفظ حریم غیرت داشته باشند و زنان نیز با پوششی مناسب و به دور از گرایش‌های لذت‌جویانه و برخی شیوه‌های محرک، به موضوع حجاب و عفاف نگاه کنند به یقین ارتباط دو طرفه بین مردان و زنان ارتباطی توام با احترام خواهد بود و بسیاری از هوا و هوس‌ها نیز از بین خواهد رفت.

این مدرس حوزه تصریح کرد: هیچ بنیانی محبوب‌تر از ازدواج نیست و در دین اسلام برای به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی به این امر توصیه شده است و این زمانی است که امر ازدواج در کنار عقلانیت آسان برگزار شده و جوان راغب به تشکیل خانواده باشد.

وی خاطرنشان کرد: فطری بودن حجاب سبب شده انسان بالاتر از تکالیف به مسئولیت انسانی خود عمل کند و برخی از تلاش‌های استکبار را در بی‌اهمیت جلوه دادن امر حجاب و عفاف کنار گذاشته و خود با عقلانیت و احساس مسئولیت و بالاتر از آن حفظ کرامت و شرافت انسانی خود حریم‌دار ارزش‌ها باشد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: اگر زن و مرد ما با حفظ حجاب و حریم خود به نگاه هر نامحرم "نه" بگوید به یقین به سلامت و امنیت جامعه و بالا رفتن ضریب آنها کمک کرده است و خود نیز به عروسکی تبدیل نشده تا ملعبه دست هوس‌بازان باشد.

وی اضافه کرد: کمتر موردی را سراغ داریم که زن با حجاب و عفیف مورد آزار و اذیت جسمی و روحی قرار گیرد چرا که با پوشش کامل هرگز اجازه نمی‌دهد نگاه نامحرمی به سوی او جلب شود تا مقدمه گناه و معصیت به وجود آید.

اعتمادی آموزش و تعلیم در نظام خانواده و بنیان یک تربیت اصولی را در این نظام ارزشی یادآور شد و گفت: اگر امروز مادری با حجاب است و دخترش نسبت به این مسئله کاهل است گناهش بر گردن مادری است که نتوانسته فرزندش را با احکام و فرایض دینی آشنا کند.

این مدرس حوزه یادآور شد: در قرآن کریم نیز به اهمیت بیان مطالب به شکل دلپذیر و مطلوب توصیه شده است چرا که قرار نیست در پذیرش احکام اجبار و اکراهی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اعتمادی در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر دختر و پسری به گناه افتاده‌اند در یک ارزیابی کلی علت آن تندروی پدران و مادران بوده که به جای نرم سخن گفتن و با دلیل و منطق کار را به پیش بردن سعی می‌‌کنند با اجبار و اصرار فرزندان‌شان را به سمت حجاب بکشانند که این جز لجاجت چیز دیگری را به همراه ندارد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول