اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

حجاب ارزش تشریفاتی نیست حقیقت اصلاح جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: حجاب ارزش تشریفاتی و یا مبنای تزئینی نیست بلکه واقعیتی است که جامعه را از آسیب و تهدید به دور می‌کند.

حجاب ارزش تشریفاتی نیست حقیقت اصلاح جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری عصر امروز در جلسه کارگروه حجاب و عفاف در اردبیل اظهار داشت: براساس برنامه تحولی که وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ کرده است اولویت کار مشاوران بانوان استانداری بحث تعمیق و تأمین حجاب و عفاف است که در این زمینه طرح‌های مختلفی نیز در مناطق شهری و روستایی در دست اجرا داریم.

وی با یادآوری اینکه اولویت این برنامه‌ها تلاش برای تحکیم و تعالی نظام خانواده و اجرای طرح ملی رحمت است، تصریح کرد: توانمندسازی دختران روستایی و عشایری متناسب با مسایل مختلف و ارایه آموزش‌های تخصصی مد نظر ما است که در کنار آن برنامه‌های اولویت‌داری نیز برای ازدواج آسان و پایداری آن انجام می‌شود.

جعفری نقش خانواده‌ها را در این زمینه نقشی حیاتی توصیف کرد و افزود: ضرورت دارد حجب و حیا از خانواده‌ها به عنوان یک تکلیف واقعی مورد توجه و آموزش مستمر قرار گیرد تا دختران ما از همان دوران خردسالی و کودکی با مبانی ارزشی بهتر و بیشتر آشنا شوند.

این مسئول اضافه کرد: حجاب به عنوان یک اصل و الگوی ارایه شده در دین اسلام معنای زیباشناختی دارد چرا که سلامت جامعه و اعتلای روحی، روانی افراد به برجسته‌سازی این الگو بستگی دارد.

وی حضرت زهرا (س) و دخترش زینب کبری (س) را بهترین نماد و نشانه‌های حفظ حریم، حجب و حیا و رعایت حجاب و عفاف در یک جامعه حقیقی توصیف کرد و ادامه داد: به رغم بسیاری از موانع و محدودیت‌ها نباید این امر فرمایشی و تزئینی تلقی شود در حالی که عنصر اصلی و پایه تحکیم بنیان خانواده حفظ حجاب و عفاف است.

به گزارش فارس، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل سخن حضرت علی (ع) را یادآور شد و خاطر نشان کرد: آن حضرت در کلام گوهربار خود فرموده است: اگر در خانواده حجب و حیا نباشد آن خانواده به سمت فنا و نابودی سوق پیدا می‌کند.

جعفری یادآور شد: شخصیت حقیقی زنان و مردان ایجاب می‌کند که حجاب و عفاف به عنوان بهترین الگو مد نظر باشد چرا که تفکر غلطی امروز جامعه ما را به سمت بی‌حجابی سوق می‌دهد و غرب نیز سعی می‌کند از این طریق حریم خانواده‌های ما را به سست بنیانی سوق دهد.

وی از حجاب به عنوان عنصر حقیقی حفظ و برقراری امنیت اجتماعی یاد کرد و گفت: اگر نظام خانواده را به یک زمین زراعی قابل کشت شبیه کنیم در این زمین ممکن است علف هرز نیز بروید اما این مراقبت کشاورز است که می‌تواند مزرعه را به سمت سلامت تولید سوق داده و علف‌های هرز آن را به موقع از بین ببرد.

جعفری افزود: در نظام خانواده نیز این پدر و مادر هستند که باید پاسبان رشد و بالندگی فرزندانشان باشند و با دلیل و منطق و بیان حقایق اهمیت و جایگاه حجاب را تبیین و تشریح کنند.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی جامعه مهذب و آراسته‌ای را داریم اما باید مراقب تبلیغات رسانه‌ها و شبکه‌های بیگانه باشیم تا مبادا در این بحث دچار خدشه و خللی شویم.

جعفری جامعه بدون توجه به ارزش‌های والایی همچون حجاب و عفاف را جامعه‌ای مریض و فاقد هرگونه تحرک توصیف کرد و اظهار داشت: در کنار خانواده آموزش و پرورش نیز نقش بی‌بدیلی در آگاه‌سازی فرزندان و تربیت مطلوب آنها بازی می‌کند که نباید از این امر غفلت کرد.

این مسئول فرا رسیدن روز دختر و دهه کرامت را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: به دلیل همزمانی هفته دفاع مقدس با دهه کرامت در محل نمایشگاه رزمی، فرهنگی این هفته مراسم تجلیل از مادران و دختران شهید برگزار شده و آیین معرفی دختران نمونه استان نیز هفته جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول