اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برادر سردار شهید «صفر معناصری»:

ای کاش دختران بدحجاب قدر شهادت در راه حفظ ارزش‌ها را می‌دانستند

خبرگزاری فارس: برادر سردار شهید «صفر معناصری» و معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: ای کاش زنان و دختران بدحجاب ما می‌دانستند که شهادت، ایثار و از دست دادن عزیزان در راه حفظ ارزش‌ها چه مفهومی دارد.

ای کاش دختران بدحجاب قدر شهادت در راه حفظ ارزش‌ها را می‌دانستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمود معناصری بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون امور بانوان این شهرستان با تفکیک حجاب ظاهری و باطنی اظهار داشت: حجاب ظاهری در افراد به دلایل مختلفی از جمله حفظ موقعیت، انجام امور و یا بر اساس اعتقاد قلبی شکل می‌گیرد.

وی افزود: اما آنچه که مهم است و می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند، حجابی است که در باطن و درون خانواده شکل می‌گیرد.

معناصری تصریح کرد: در برخی خانواده‌ها والدین از معنویات بسیار فاصله گرفته‌ و به فرایض دینی خود بی‌توجه هستند.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه فرزندان از سن 10 سالگی به بعد به خوبی با این مسائل آشنایی پیدا می‌کنند از رفتار و گفتار والدین خود تأثیر می‌پذیرند و مانند آن‌ها عمل می‌کنند.

معناصری عنوان کرد: باید ظاهر و باطن در امر حجاب یکسان بوده و در مسیر حق و دین قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت با تأکید بر تفسیر صحیح آموزه‌های دینی گفت: باید با شناساندن خط قرمزهای شرعی مسئله حجاب در جامعه به خوبی تبیین شود.

معناصری بیان داشت: با رعایت حجاب و انس فرزندان خود با معنویات می‌توان از بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه جلوگیری کرد.

وی اذعان داشت: بسیاری از افراد بدحجاب در جامعه به دلیل کمبودهای موجود در زندگی فردی و اجتماعی خود به این سو کشیده می‌شوند تا بتوانند، بخشی از آن را جبران کنند.

معناصری با اشاره به اینکه بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار کم‌رنگ شده است، خاطر نشان کرد: زمانی می‌توان در جامعه از مقوله حجاب و عفاف دفاع کرد که در خانواده خود به آن پایبند باشیم.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی در شهرستان جیرفت در باب مسئله بدحجابی کنترل و نظارت دارد، اما می‌طلبد، توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

معناصری تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌ها اعتقاد به ارزش‌ها و اصول دینی و امر به معروف و نهی از منکر تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی افزود: ما به عنوان وارثان انقلابی که با نثار خون‌های فراوان ایجاد شده است، وظیفه داریم، جوانان را به گام برداشتن در مسیر رضای حق هدایت کرده و ترویج حجاب و عفاف را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

برادر سردار شهید «صفر معناصری» عنوان کرد: ای کاش زنان و دختران بدحجاب ما می‌دانستند که شهادت، ایثار و از دست دادن عزیزان خود در راه حفظ ارزش‌ها چه مفهومی دارد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: آنان باید بدانند که این جوانی و زیبایی مقطعی است و تنها چیزی که برای انسان به جا می‌ماند، عزت و کرامت انسانی آن‌ها است.

معناصری بیان داشت: امیدواریم در سایه رهبری بتوانیم جامعه‌ای آرمانی و پویا داشته باشیم و شاهد روزی باشیم که هیچ فرد بدحجابی در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول