اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گناباد:

تصاویر نوشت‌افزارهای موجود فعالیت‌های عرصه حجاب را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گناباد گفت: تصاویر نوشت‌افزا موجود در بازارها فعالیت‌های عرصه حجاب را خنثی می‌کند.

تصاویر نوشت‌افزارهای موجود فعالیت‌های عرصه حجاب را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناباد، اظهار داشت: مهاجرت قشرهای مختلف از سایر شهرستان‌ها به روستاهای گناباد برای فرهنگ سالم، سنتی و مذهبی روستاهای پیامدهای منفی فراوانی دارد.

امام جمعه گناباد افزود: البته در این میان  ایجاد اشتغال در روستاها کلید حل بسیاری از مشکلات این مناطق است.

صادقی نسب گفت: روحانیون روستاها مردم این مناطق را به سرمایه‌گذاری و همکاری با دولت در موضوع اشتغالزایی تشویق کنند چرا که دولت به تنهایی توان حل مشکل اشتغال را ندارد و این مسئله فقط با همکاری مردم قابل حل است.

صادقی تصریح کرد: شوراهای اسلامی و دهیاری روستاها به روند مهاجرت روستائیان سامان دهند و افرادی را که از دیگر مناطق به روستاهای گناباد مهاجرت می‌کنند نسبت به شرایط فرهنگی این شهرستان توجیه کنند.

امام جمعه گناباد در ادامه به آغاز فصل مدارس و خرید لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: تصاویری روی جلد دفاتر و کیف و لوازم مدرسه به چاپ می‌رسد که با توجه به شرایط سنی کودکان و نوجوانان می‌تواند آثار بسیاری از تلاش‌های فراوانی که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ارزش‌های اسلامی ایرانی عملیاتی می‌شود را خنثی می‌کند.

صادقی خواستار نظارت بیشتر مسئولان کشوری و استانی در زمینه بازار نوشت افزار شد.

در ادامه این جلسه، امامان جماعت و روحانیون مستقر در روستاهای نوده پشنگ، گیسور، مند، دلویی، روشناوند و زیبد شهرستان گناباد افزایش اعتیاد و بزهکاری‌های اجتماعی، بیکاری جوانان، نامناسب بودن فضای فرهنگی، وجود آداب و رسوم نامناسب و افزایش آمار طلاق در بعضی روستاها، مجهز نبودن سالن‌های ورزشی و فعال نبودن پایگاه بسیج از مهم‌ترین مشکلات این روستاها عنوان کردند.

ائمه جماعات مستقر در این روستاها برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش اخلاق، روابط خانوادگی و مسائل و احکام شرعی ویژه دختران در آستانه ازدواج، سامان‌دهی و کاهش تشریفات مجالس ختم و تعزیه را از تجربیات موفق خود در روستاهای محل استقرار خود عنوان کردند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول