اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان خبر داد

برگزاری جشنواره "وقف؛ چشمه همیشه جاری" در زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌‌وبلوچستان گفت: سومین جشنواره "وقف، چشمه همیشه جاری" به منظور نهادینه‌شدن وقف در زاهدان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره "وقف؛ چشمه همیشه جاری" در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام منصور هاشمی درباره برگزاری سومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری اظهار داشت: با گذشت سه دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده‌ایم که وقف هنوز در بین مردم نهادینه نشده است.

وی افزود: از این رو از سه سال پیش تاکنون ترویج و تبلیغ وقف در اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر گرفته شده و در طرح جامع نهادینه‌سازی فرهنگ وقف برای این موضوع انتخاب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: برای نهادینه‌کردن فرهنگ وقف و استفاده از ابزار هنر، رسانه و فرهنگ، سازمان اوقاف جشنواره‌ای را تحت عنوان "وقف چشمه همیشه جاری" برگزار می‌کند که امسال سومین دوره این جشنواره در سه بخش مستقل برگزار خواهد شد.

هاشمی ادامه داد:  این دوره از جشنواره در بخش‌های فیلم، پوستر و رسانه‌های مکتوب برگزار و آثار ارسالی که تا آخر دی ماه به دبیرخانه مرکزی فرستاده می‌شود، ارزیابی شده و نفرات برتر همزمان با هفته وقف در بهمن ماه انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی بیان داشت: امسال به دلیل ایجاد بخش فیلم و حساسیت این بخش، دبیرخانه جشنواره به صورت متمرکز در مرکز سازمان اوقاف و امور خیریه مستقر است و داوری به جای استان‌ها در سازمان مرکزی انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان افزود: بخش فیلم جشنواره سه رشته فیلم‌های مستند 40 دقیقه‌ای، انیمیشن 30 دقیقه و فیلم‌های داستانی را شامل می‌شود علاوه بر آن بخش ویژه‌ای نیز برای فیلمسازان جوان در نظر گرفته‌ایم که علاقمندان به این بخش می‌توانند فیلم‌های کوتاه سه دقیقه‌ای خود را برای این جشنواره ارسال کنند.

هاشمی تصریح کرد: علاوه بر فیلم‌ها، فیلم‌نامه‌هایی نیز که با موضوع وقف تنظیم شده‌اند، قابلیت شرکت در این جشنواره را دارند.

وی با ذکر اینکه در بخش پوستر کلمات قصار، آیات و روایات می‌‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در بخش پوستر، تکنیک برای خلق آثار به شکل آزاد است تا هنرمندان با توجه به پویایی و خلاقیت خود آثار را تولید و ارسال کنند که به پنج نفر از برگزیدگان این رشته به ترتیب 12، 8، 6، 4 و 4 میلیون ریال اهداء می‌شود و همچنین در بخش فیلم نیز به سه نفر از هر رشته به ترتیب 20، 17 و 14 میلیون ریال جایزه تعلق می‌گیرد.

هاشمی به بخش سوم این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: رسانه‌های مکتوب در قالب‌های خبر، یادداشت، گزارش خبری، توصیفی و تحلیلی و گفت‌وگو می‌توانند سه مورد از آثار منتشره خود را تا 30 آذر ماه سال 91 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: نفرات برگزیده در این بخش به ترتیب 10، 8، 6 میلیون ریال جایزه دریافت می‌کنند.

وی به طرح ملی تربیت حافظان و قاریان در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر برای شرکت در کلاس‌های حفظ قرآن ثبت‌نام کرده‌اند.

هاشمی ادامه داد: این تعداد مستقل از افراد ثبت‌‌نام کننده توسط جامعة‌القرآن و دانشکده علوم قرآنی است که کار تربیت حافظان را انجام می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در حال حاضر، 10 پایگاه در استان فعال است و امیدواریم طی چهار سال آینده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری 36 هزار نفر حافظ در استان تربیت کنیم.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول