اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه «مارا» مالزی:

وقف در میان ایرانیان ستودنی است / مالزیایی‌ها را برای دیدن اصفهان تشویق می‌کنم

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تکنولوژی «مارا» مالزی گفت: اصفهان شهر بسیار دیدنی است، زمانی که به کشورم بازگردم به تمام مالزیایی‌ها می‌گویم که به ایران سفر کنند و اصفهان را ببینند.

وقف در میان ایرانیان ستودنی است / مالزیایی‌ها را برای دیدن اصفهان تشویق می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیش از ظهر امروز حدود 20 نفر از اساتید مسلمان دانشگاه‌های مختلف مالزی، در قالب تور گردشگری و برای بازدید از جاذبه‌ها، بناهای تاریخی و موقوفات اصفهان به این شهر سفر کردند.

سرپرست این هیئت مالزیایی ضمن ابراز خوشحالی از سفر به شهر اصفهان گفت: برای یک ماموریت دانشگاهی به ایران سفر کرده‌ایم تا در مورد سنت وقف تحقیقاتی انجام دهیم و تفاوت وقف در ایران و مالزی را مقایسه کنیم.

عبدالحلیم محمدنور با اشاره به اینکه به دعوت «جامعه المصطفی العالمیه» ایران به اینجا آمده‌ایم، اظهار داشت: زمانی که به مالزی برگردیم گروهی از جامعه المصطفی ایران را مالزی دعوت می‌کنیم تا آنها هم با وقف در کشور ما آشنا شوند.

وی در ادامه به بازدید این گروه از موقوفه تاریخی انگورستان ملک اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: انگورستان ملک به مانند سایر بناهای تاریخی اصفهان بسیار زیبا و جذاب بود.

محمدنور اضافه کرد: اصفهان شهر بسیار دیدنی است، زمانی که به کشورم بازگردم به تمام مالزیایی‌ها می‌گویم که به ایران سفر کنند و اصفهان را ببینند.

وی با بیان اینکه به اصفهان آمدیم تا با وقف شیعیان هم آشنا شویم، اضافه کرد: وقف اسلامی سنتی پسندیده به حساب می‌آید و در میان شیعیان ایران بسیار جالب و ستودنی است.

انتهای پیام/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول