اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

هزینه ولیمه حج به زلزله‌زدگان اختصاص یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری از حجاج خواست امسال هزینه ولیمه حج خود را به زلزله‌زدگان اختصاص دهند.

هزینه ولیمه حج به زلزله‌زدگان اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، حجت‌الاسلام محمدتقی پورمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به زلزله ارسباران اظهار کرد: امروز که جان مومنی در اثر عواملی همچون سرما در خطر است باید نجات جان این مومن و همنوع بر دادن ولیمه‌های مستحب آنچنانی ارجحیت داده شود.

وی، از تمام حجاج خواست تا امسال هزینۀ ولیمه حج خود را به کسانی که در اثر زلزله مناطق آذربایجان‌شرقی آسیب دیده‌اند اختصاص دهند تا بتواند خیر دنیا و آخرت را برای خود کسب کنند.

امام جمعه مراغه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اکنون مومنان خداوند در این مکان‌ها چشم انتظار یاری ما هستند.

وی با اشاره به مواردی که در آن دادن ولیمه آن هم به مستحقان مستحب اعلام شده، گفت: یکی از این موارد حج است اما نه اینکه برای هزار نفر آن هم در هتل‌های گرانقیمت و غذاهای تشریفاتی ولیمه داده شود بلکه این امر مستحب با دادن ولیمه‌ای در قالب شام و ناهاری برای 15یا 20 نفر مستحق نیز به جا آورده شده و کفایت می‌کند.

پورمحمدی اضافه کرد: این ولیمه‌ها امروزه قداست خود را از دست داده و از عنوان احسان بودن خارج شده و به چشم و هم‌چشمی تبدیل شده به طوری که ولیمه دادن به مستحقان جای خود را به مهمانی‌های مجلل داده که سرشناسان و متمولانی در آن حضور دارند که نیازی به این ولیمه‌ها ندارند.

امام جمعه مراغه گفت: رضای خدا در این نیست که بنده‌ای در تنگنا قرار گرفته، در برابر سرما در چادر زندگی کند و زندگی و حتی دام‌های آنها علاوه بر سرما با خطراتی همچون حمله حیوانات درنده مواجه باشد و در عوض بنده‌ای دیگر ولیمه‌های رنگارنگ برای چشم و هم‌چشمی دهد.

وی از علما، امامان جماعت، مسئولان و اصحاب رسانه‌ خواست تا اهتمام خود را برای هدایت هزینه این ولیمه‌ها به سوی نیازمندان واقعی دوچندان کنند.

 امام جمعه مراغه گفت: متولیان دینی با عنوان این موضوع و توضیح ابعاد معنوی این حرکت برای عموم مردم در مساجد، نمازها، خطبه‌ها، محافل، صداو سیما، خبرگزاری‌ها، فضای مجازی، نشریات و... حجاج را در انتخاب مسیر درست دادن ولیمه یاری کنند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در مورد حجاج شهرستان مراغه نیز اظهار کرد: حجاج اعزامی از مراغه از هم‌اکنون برای این امر خیر و خداپسندانه بسیج شده‌اند به طوری که یکی از حجاج این شهرستان با اهدا 40 میلیون ریال هزینه ولیمه خود به زلزله‌زدگان پیشگام در این مورد شده است.

وی افزود: مادری نیز که صرفاً 15 میلیون ریال برای امر ولیمه اختصاص داده بود آن را به حساب اعلامی از سوی هلال‌احمر به منظور کمک به زلزله‌زدگان شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان واریز کرده است. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول