اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

جشن عاطفه‌ها در 1900 پایگاه در قزوین برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: همزمان با سراسر کشور در روزهای 5، 6 و 7 مهرماه جشن عاطفه‌ها در یک هزار و 994 پایگاه در این استان برپا می‌شود.

جشن عاطفه‌ها در 1900 پایگاه در قزوین برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله صفری صبح امروز در نشست خبری و در جمع خبرنگاران که در سالن کنفرانس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هرساله در مهر ماه جشن عاطفه‌ها با هدف یاری دانش‌آموزان نیازمند در پایگاه‌هایی با عنوان جشن عاطفه‌ها برگزار می‌شود و مردم ایران اسلامی به کمک این فرزندان می‌شتابند.

وی ادامه داد: امسال نیز همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجم، ششم و هفتم مهرماه جاری جشن عاطفه‌ها در یک هزار و 994 پایگاه استان قزوین برپا می‌شود و هر مدرسه در سطح استان یک پایگاه در نظر گرفته شده است.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با بیان اینکه شعار جشن عاطفه‌های امسال دانش‌آموز باوری، دانش‌آموز یاوری در فرهنگ رضوی است، تصریح کرد: تمام فرزندان ایران اسلامی، فرزندان خود ما هستند و مردم باید این فرزندان را کمک و یاری کنند.

صفری اضافه کرد: جشن عاطفه‌ها پنجم مهرماه امسال در پایگاه‌های مدارس، ششم این ماه در پایگاه‌های بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) و هفتم مهرماه جاری نیز در میعادگاه‌های نماز جمعه استان قزوین برگزار می‌شود.

این مسئول اعلام کرد: 120 هزار پاکت برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح مدارس استان قزوین توزیع شده است و زنگ عاطفه‌ها در چندین مدرسه شهر قزوین با حضور مدیران این استان به طور نمادین نواخته می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه در سال گذشته 980 پایگاه جشن عاطفه‌ها در مدارس استان قزوین بوده است، ابراز کرد: در سال جاری این رقم به یک هزار و 70 پایگاه در مدارس این استان رسیده که نسبت به سال گذشته 90 پایگاه افزایش داشته است.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین عنوان کرد: برای زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی نیز کمک‌هایی ارسال شده است.

احداث و خرید 600 واحد مسکن شهری برای نیازمندان تا پایان امسال در قزوین

صفری با بیان اینکه 600 واحد مسکن شهری تا پایان سال جاری در استان قزوین برای نیازمندان احداث و خریداری می‌شود، اظهار کرد: همچنین 11 مسکن روستایی و 110 مسکن شهری برای نیازمندان در این استان در حال احداث است که روی هم رفته 121 مسکن می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این خانه‌های مسکونی به طور میانگین هر کدام حدود 50 متر هستند و در دهه فجر سال گذشته نیز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین 299 مورد از این مسکن‌ها را به افراد متقاضی و واجد شرایط واگذار کرده است.

24 هزار سالمند در قزوین زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند

صفری با اعلام اینکه 24 هزار سالمند در استان قزوین زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان هستند، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) به دلیل پیوندی که با مردم دارد و کارکردهای این کمیته نیز براساس ریشه‌های قرآنی است، 24 هزار سالمند در استان قزوین زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان هستند.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: تقریبا هشت درصد جمعیت این استان که 47 هزار و 500 نفر آنها به طور دایم و 37 هزار نفر نیز به صورت قشر آسیب‌پذیر زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین هستند.

صفری اعلام کرد: بر خلاف اینکه 49 درصد جمعیت استان قزوین بانوان و 51 درصد آن آقایان هستند، در کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان بیشتر جمعیت زیر پوشش را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ابراز کرد: در تابستان سال جاری 550 نفر از دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین آموزش‌های مهارت‌های فنی دیدند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول