اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهر امسال

جشن بزرگ عاطفه‌ها در گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از برگزاری جشن بزرگ و ملی عاطفه‌ها در روزهای پنجم، ششم و هفتم مهر امسال در استان خبر داد.

جشن بزرگ عاطفه‌ها در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین علی‌محمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت و تقارن آن با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: عزت و شرف نظام اسلامی از دوران دفاع مقدس و حاصل خون‌های پاک است.

وی با بیان اینکه فرصت‌های پیش آمده امروز نظام از برکات دفاع مقدس بوده است، افزود: شهدای انقلاب همان دانش‌آموزانی بودند که با ریختن خون خود در گذشته دوران امروز ما را رقم زده‌اند.

این مسئول با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: باید با کمک خداوند متعال و برای رضایت خداوند متعال از دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که زیرپوشش هیچ نهادی نیستند دستگیری شود.

وی از برگزاری جشن بزرگ و ملی عاطفه‌ها در روزهای پنجم، ششم و هفتم مهر امسال در گیلان خبر داد و گفت: در این روز از افرادی که متمکن و نیکوکار هستند می‌خواهیم که در جشن عاطفه‌ها و برای رفع نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت مشارکت کنند و نیازهای مشخص این دانش‌آموزان را برطرف کنند.

علی‌محمدی با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان بی‌بضاعت از داشتن نعمت والدین نیز محروم هستند، بیان کرد: در دین مقدس اسلام دستگیری از محرومان، نیازمندان و ایتام سفارش شده است.

وی به 85 هزار نفر از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: جمعیتی حدود 120 هزار نفر افراد سالمند بالای 60 سال که توان کارکردن ندارند نیز در قالب طرح شهید رجایی مساعدت می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به وجود 24 هزار نفر دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد، تصریح کرد: کمک به این دانش‌آموزان تنها مادی نیست بلکه در طول سال از طرف کانون‌های دایم و موقت انواع برنامه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی برای این دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ترویج اصل نوعدوستی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: ما در مناسبت‌های مختلف مردم را به مشارکت در امور خداپسندانه دعوت می‌کنیم.

علی‌محمدی یادآور شد: هر ماه حدود 550 میلیون تومان در سراسر گیلان مردم صدقه می‌دهند که از این صدقات به صورت ماهانه به این دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به کمک 110 میلیون تومانی مردم گیلان به زلزله زدگان آذربایجانی ادامه داد: یکی از خیران گیلانی نیز که خواست نامش فاش نشود تعداد 12 عدد سکه بهار آزادی به زلزله‌زدگان آذربایجان اهدا کرده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه جشن عاطفه‌های امسال با شعار فرهنگ رضوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال 320 پایگاه ثابت، 90 گروه سیار با کمک و همیاری یک هزار و 100 نفر از نیروهای افتخاری در گیلان فعال است.

محمدعلی رمضانی، از برگزاری جشن عاطفه‌ها در یک‌هزار و 313 مسجد استان خبر داد و گفت: در ماه رمضان امسال 322 هزار پرس غذا معادل 800 میلیون تومان به عنوان افطاری نیز از طرف مردم خیر توزیع شده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری بالغ بر 900 میلیون تومان فطریه در سال جاری، بیان کرد: سال گذشته نیز 321 میلیون تومان در جشن عاطفه‌ها از طرف مردم خیر گیلان جمع‌آوری شده است.

این مسئول، با اعلام شماره حساب 4333334440 بانک ملت شعبه شهرداری رشت از مردم خیر گیلانی خواست تا کمک‌های نقدی خود را برای کمک به افراد بی‌بضاعت واریز کنند و در صورت کمک‌های غیر نقدی خود با شماره تلفن گویای 3210007-0131 تماس بگیرند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول