اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی 91-92 صورت گرفت

افزایش 20 درصد نرخ کرایه سرویس مدارس قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین گفت: امسال نرخ کرایه سرویس مدارس شهر قزوین در سال تحصیلی جدید 20 درصد افزایش یافته است.

افزایش 20 درصد نرخ کرایه سرویس مدارس قزوین

حاتم قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نرخ کرایه سرویس مدارس شهر قزوین به ازای هر دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ کرایه سرویس مدارس دانش‌آموزی در هر وسیله نقلیه از جمله ون، سواری و مینی‌بوس متفاوت است، اذعان کرد: افزایش 20 درصد کرایه سرویس مدارس قزوین به تصویب کارگروه ماده 18، فرمانداری و شورای شهر قزوین رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نرخ کرایه سرویس مدارس با وسیله نقلیه سواری با ظرفیت چهار دانش‌آموز در مسافت 1 تا 6 کیلومتر به ازای هر نفر 48 هزار تومان است، بیان کرد: این نرخ با وسیله نقلیه ون با ظرفیت 10 دانش‌آموز در این مسافت به ازای هر نفر 25 هزار تومان است.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: نرخ کرایه سرویس مدارس دانش‌آموزی با وسیله نقلیه سواری با ظرفیت چهار دانش‌آموز در مسافت 6 تا 12 کیلومتر به ازای هر نفر 54 هزار تومان است.

حاتمی با بیان اینکه نرخ کرایه سرویس مدارس با وسیله نقلیه مینی‌بوس به تعداد کارت خودرو در مسافت 1 تا 12 کیلومتر به ازای هر نفر 16 هزار و 500 تومان است، ابراز کرد: این نرخ با وسیله نقلیه اتوبوس با ظرفیت 40 دانش‌آموز در این مسافت به ازای هر نفر 15 هزار و 500 تومان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال 90 نرخ پایه کرایه سرویس مدارس با وسیله نقلیه مینی‌بوس به ازای هر دانش‌آموز 12 هزار و 500 تومان بود، اظهار کرد: سال گذشته قرار بود این نرخ 11 درصد افزایش یابد که به دلایلی این اقدام انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 91-92 نرخ پایه کرایه سرویس مدارس هر وسیله نقلیه مینی‌بوس به ازای هر دانش‌آموز 11 درصد افزایش یافت و به 13 هزار و 800 تومان رسید، بیان کرد: اکنون این نرخ براساس افزایش 20 درصد در سال تحصیلی جدید به 16 هزار و 500 تومان رسیده است.

تلاش کارگروه ماده 18 برای ساماندهی سرویس مدارس قزوین

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین با بیان اینکه از اسفند ماه سال گذشته در راستای ساماندهی سرویس مدارس کارگروه ماده 18 تشکیل شده، بیان کرد: این کارگروه برای ارایه خدمات مطلوب سرویس مدارس به دانش‌آموزان و همچنین کسب رضایت خانواده‌های آنان تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه ماده 18 نمایندگان انجمن اولیا و مربیان، آموزش‌ و پرورش و شهرداری قزوین حضور دارند، اذعان کرد: دبیر این کارگروه آموزش‌ و پرورش و نماینده شهرداری قزوین سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی و نمایندگان پلیس راهور و فرمانداری به عنوان اعضا در این کارگروه حضور دارند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در کارگروه ماده 18 پیشنهاد، تصمیم‌گیری و تأیید مصوبات نرخ کرایه سرویس مدارس توسط نمایندگان انجمن اولیا و مربیان، آموزش‌ و پرورش و سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی صورت می‌گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه کارگروه ماده 18 تاکنون 6 جلسه رسمی در خصوص ساماندهی سرویس‌دهی مطلوب مدارس به دانش‌آموزان تشکیل داده است، یادآور شد: خوشبختانه در چهارمین جلسه کارگروه ماده 18 مصوبات نرخ سرویس مدارس سال 91-92 در اواخر خرداد ماه تصویب شد و به فرمانداری ارسال شد تا این مصوبه به تصویب آنان نیز برسد.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: پس از 50 روز فرمانداری با تصویب مصوبات نرخ سرویس مدارس سال 91-92 را به شورای شهر قزوین ارسال کرد تا این نرخ نیز توسط اعضای این شورا به تصویب برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: مصوبات نرخ کرایه سرویس مدارس سال 91-92 در هفته گذشته به تصویب اعضای شورای شهر قزوین رسیده و این مصوبه در سال تحصیلی جدید قابل اجرا است.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول