اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی چهارمحال و بختیاری خواستار شد

پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از سوی شهرداری فرادنبه

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‎های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری نیم درصد سهم کتابخانه شهید صدوقی را در شش ماه اول سال‎جاری پرداخت کند.

پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از سوی شهرداری فرادنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی پیش از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه عمومی شهید صدوقی فرادنبه، اظهار داشت: تمام تلاش‌های انجام گرفته در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور در راستای افزایش سرانه مطالعه و توسعه فضای مطالعاتی بوده است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و عضویت دانش‎آموزان در کتابخانه‌های عمومی، گفت: فرهنگیان عضو انجمن کتابخانه، مهم‎ترین پل ارتباطی در جذب دانش‎آموزان به کتابخانه‎ها هستند.

صادقی در ادامه با اشاره به عوامل مؤثر در ایجاد علاقه برای استفاده از کتابخانه‎های آموزشگاهی، گفت: یکی از کارهای مهم در راستای جذب دانش‎آموزان برای استفاده از کتابخانه مدارس این است که در زمینه‎های مختلف مانند بازدید از کتابخانه‎های عمومی شهر، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اشتراک مجلات و روزنامه‎های مورد علاقه دانش‌آموزان از اقدامات عملی برای جذب دانش‌آموزان به سوی کتابخانه و فعالیت‎های آن است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به نقش خانواده در بهره‌گیری از کتابخانه، گفت: تحقیقات نشان داده است که محیط خانواده در ایجاد علاقه و عادت به مطالعه نقش اساسی دارد، اگر پدران و مادران به مطالعه علاقه‎مند باشند فرزندان آنان نیز با کتاب بیشتر و بهتر آشنا می‌شوند و به مطالعه آن عادت می‌کنند.

وی در ادامه بر ضرورت توسعه فرهنگی جوامع تأکید کرد و گفت: توسعه فرهنگی منجر به خودباوری جامعه شده است و توانایی‌های بالقوه و خلاق انسان را در زمینه فرهنگی شکوفا می‌کند؛ و این مسئله خود در شکل‌گیری و هویت فرهنگی جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

صادقی اضافه کرد: توسعه فرهنگی در قالب اهمیت دادن به ارزش‌های محلی و ملی باید بتواند از طریق برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی به نیازهای معنوی و مادی افراد جامعه خود پاسخ دهد، تا از این طریق ایده‎ها، افکار، و آداب و رسوم ملی – بومی جامعه خود را در قالب ارتباطات نمادین فرهنگی و نشانه‎های ملی و بومی در عصر حاضر همپای سایر فرهنگ جوامع موثر در جهان اشاعه دهد.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات این نشست، گفت: صدور احکام اعضای انجمن و پیگیری اختصاص زمین برای احداث کتابخانه شماره دو فرادنبه از طریق شورای شهر از مصوبات نشست این انجمن است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول