اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باز آمد بوی ماه مهر

آغاز فصل جدیدی از کتاب مهر و دانش؛ صبحت بخیر ماه مهربان

خبرگزاری فارس: باز بوی مدرسه و درس در سطح شهر پیچیده است، بوی ماه مهر، ماه مهربان و این را می‌توان در شادی امروز دانش‌آموزان حس کرد چرا که امروز سرفصل جدید از کتاب مهر و دانش ورق خواهد خورد.

آغاز فصل جدیدی از کتاب مهر و دانش؛ صبحت بخیر ماه مهربان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امروز با تک صدای مادر بیدار شدم و حس 10 دقیقه نه، شاید هم کمتر 5 دقیقه بیشتر خوابیدن را نداشتم، حسی که در روزهای مدرسه آرزوی هر شبم بود که صبح فقط چند دقیقه بیشتر بخوابم و این چند دقیقه‌ها سبب می‌شد که گاهی برای رفتن به مدرسه مثل برق و باد و زمزمه کردن زیر لب همان جمله شیرین باز مدرسه‌ام دیر شد، آماده شوم....

شاید چون امروز همه بیدار بودند و بوی نان تازه و صدای سماور حکایت از صبحانه‌ای لذیذ برای رفتن از مدرسه را داشت شاید هم حس تازه بودن همه چیز از لباس‌های جدید و اتو کشیده تا کفش‌های نو و از همه مهم‌تر دیدار دوباره دوستان قدیمی و همان همکلاس‌هایی که در خوشی و تلخی مدرسه همپای هم بودیم سبب شد با شور و اشتیاق از خواب بیدار شوم.

البته از این نکته هم نمی‌شود گذشت که روز اول مهر از امتحان و استرس پاسخ به سئوال‌هایی که شاید نمی‌دانستیم از کدام فصل نخوانده همان کتابی که اغلب روزهای امتحان دوست شبانه ما می‌شد خبری نبود.

این جملات همه حسی است که در نخستین روزهای ماه مهربان و رفتن به مدرسه داشتیم و تجربه کرده‌ایم.

ترافیک صبحگاهی خیابان‌های مشهد؛ مدرسه‌ات دیر نشود

باز هم اول مهر و ترافیک فراموش نشدنی این روز خیابان‌های مشهد هم را درگیر خودش کرده بود و ترافیک صبحگاهی مشهد امروز قابل توجه بود و پس از دوری چند ماهه دانش‌آموزان از کلاس و درس مدرسه، تجربه صبحی با ترافیک قابل توجه را دوباره آغاز کرد.

گوشه و کنار خیابان‌ها هر کدام از دانش‌آموزان با لباس‌های فرم رنگارنگ و شکل‌های متنوع و البته اتو کشیده که تازگی و زیبایی ماه مهر را دوچندان می‌کرد با والدین خود در حال رفتن به مدرسه بودند و در این میان نیز دانش‌آموزان دبیرستانی هم با یاران و همکلاسی‌های قدیمی خود مسیر مدرسه را با نشاط طی می‌ کردند.

نزدیک مهر ماه که می‌شود دغدغه‌‌های والدین برای راهی کردن فرزندان به مدارس برای آغاز سال تحصیلی پر تلاش و موفقیت دو چندان می‌شود از دغدغه‌های ثبت‌نام مدارس تا دغدغه تهیه لوازم التحریر...

قیمت لوازم‌التحریر با گرمی استقبال از خرید افزایش یافت

در این میان افزایش قیمت‌های لوازم‌التحریر در آستانه بازگشایی مدارس از بحث شیرین روزهای نخستین مهرماه است امری که به گفته محمد رستگار رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر مشهد طبیعی و افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت‌های در بازار لوازم‌التحریر مشهد متعارف بوده است.

البته به گفته رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر مشهد، افزایش قمیت لوازم‌التحریر در بازار ناشی از افزایش گرانی کاغذ اعمال می‌شود.

اول مهر و پایان قصه پرغصه خرید لباس فرم مدارس

لباس فرم مدارس هم شده است داستانی سریالی و طولانی که همچنان ادامه دارد هرچند با آغاز سال تحصیلی جدید این پرونده بسته می‌شود و تا سال دیگر همین روزها نیز کسی به سراغ آن نمی‌رود اما به راستی چرا سر نخ کلاف گمشده بایدها و نبایدهای لباس فرم مدارس همچنان باقی مانده است.

از سرگشتگی خانواده‌ها تا کیفیت به آب رفته لباس‌های فرم مدارس

با نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید هر یک از مدارس نوعی لباس فرم برای دانش‌آموزان مدرسه انتخاب می‌کنند و در این میان به همراه یک برگه از آدرسی که باید گشت تا پیدا کرد تهیه این لباس فرم را به دست والدین می‌سپارند تا بستر برای یک رنگی و یک دستی نوع لباس دانش‌آموزان فراهم شود.

در این ارتباط نیز خانواده‌ها به دنبال تهیه نوع لباس فرم تعیین شده از سوی مدرسه هستند که در برخی از موارد نیز سرگشتگی خانواده‌ها را به همراه داشته است.

البته تا فراموش نشده این را هم باید گفت که افزایش استقبال در مدت زمانی کوتاه برای خرید پوشاک و لباس فرم مدرسه سبب شده بود که کیفیت این لباس هم در سایه سرعت زیاد برای تولید آب رفته باشد.

اما اینکه چرا در مشهد که دارای جمعیت دانش‌آموزی قابل توجهی است هنوز مرکز و یا بازاری تخصصی برای خرید پوشاک مدارس وجود ندارد جای سئوال باقی است.

آغاز سال تحصیلی یک میلیون و 79 هزار دانش آموز خراسانی

خراسان‌رضوی و مشهدالرضا در حال حاضر با جمعیت دانش‌آموزی یک میلیون 79 هزار نفر در صدر استان‌های کشور از نظر جمعیت دانش‌آموزی قرار دارد به گونه‌ ای که در حال حاضر خراسان‌رضوی به گفته محمدتقی فخریان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی از تهران هم پیش گرفته است و جایگاه نخست جمعیت دانش‌ آموزی را به خود اختصاص داده است.

البته آماده بودن مدارس مشهد و استان خراسان‌رضوی از جمله نکاتی بود که فخریان در چند روز گذشته و در نشست‌های پیاپی خود به خبرنگاران و رسانه‌ها یادآوری کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی این را هم گفته بود که 48 هزار کلاس درس آماده شده و ابلاغ 31 هزار معلم برای آغاز سال تحصیلی جدید در اول مهرماه نیز صادر شده است تا سال تحصیلی جدید بدون مشکلی از این باب آغاز شود.

یار دبستانی من؛ آغاز سرفصل کتاب مهر و دانش مبارک

به هر حال سال تحصیلی جدید از امروز و با حضور دانش‌آموزان در سر کلاس‌های درس آغاز شد تا سال 92-91 تحصیلی دانش‌ آموزان سرآغازی برای کار، تلاش و جدیتی مضاعف باشد.

معلم، دانش‌آموز و در یک کلام  یار دبستانی من، آغاز سرفصل کتاب مهر و دانش مبارک...

------------------------

گزارش: الهام مهدیزاده

------------------------

انتهای پیام/ح10/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول