اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد

رشد 8 درصدی آثار ارسالی به همایش کتاب سال حوزه

خبرگزاری فارس: دبیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه گفت: 950 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شده که نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

رشد 8 درصدی آثار ارسالی به همایش کتاب سال حوزه

حجت‌الاسلام مهدی حقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی، شناسایی و تجلیل از نویسندگان و آثار حوزوی برتر در زمینه کتاب و پایان‌نامه‌های سطح چهار حوزوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 950 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شده است گفت: تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه کتاب سال حوزه هشت درصد افزایش داشته است.

دبیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه عنوان داشت: آثار ارسال شده به دبیرخانه در قالب موضوعات تفسیر و علوم قرآن، حدیث و رجال، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، فقه و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی طبقه‌بندی می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: کتاب‌های فقه و اصول، فلسفه و کلام، تفسیر و علوم قرآن، حدیث و رجال، ادبیات و هنر بیشترین تعداد آثار ارسالی به همایش کتاب سال حوزه را به خود اختصاص دادند.

حقی خاطر نشان کرد: تاکنون 70 درصد آثار مورد ارزیابی‌های اجمالی قرار گرفته که بر این اساس 30 درصد آثار به مرحله ارزیابی تفصیلی راه پیدا کردند.

وی با اشاره به تمایز فعالیت‌های اجرایی همایش کتاب سال حوزه گفت: مجموعه آثار هشت سال گذشته همایش در پروژه‌ای تحلیل آماری شده و روند کمی و کیفی آنها بررسی می‌شود.

دبیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه خاطر نشان کرد: پروژه تحلیل آماری آثار همایش کتاب سال حوزه در گروه علوم سیاسی به پایان رسیده و در سایر گروه‌ها نیز در حال پیگیری هستند و امیدواریم در همایش بتوانیم بخشی از نتایج آن را منتشر کنیم.

وی ادامه داد: نشست‌هایی در گروه‌های مختلف برگزار می‌شود تا وضعیت تحلیل‌های محتوایی یا آماری که از کتاب‌های مختلف استخراج شده در این نشست‌ها مورد نقد و بررسی کارشناسان قرار گیرد.

حقی با اشاره به تغییر در داوری و ارزیابی در سال گذشته گفت: از نظر کیفیت ارزیابی تغییر و تحولاتی در همایش انجام شده و شورای علمی تشکیل شد تا داوری‌ها به شکل هیئتی انجام شود.

وی یادآور شد: همانند سال‌های گذشته بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری آثار منتخب برای شخصیت‌ها و مراکز علمی سراسر کشور ارسال می‌‌شود تا صاحبان اندیشه بتوانند از آخرین دستاوردهای این همایش استفاده کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول