اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

360 هزار دانش‌آموز گیلان وارد مدرسه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: 360 هزار دانش‌آموز گیلان وارد 4 هزار و 200 واحد آموزشی و مدرسه شدند.

360 هزار دانش‌آموز گیلان وارد مدرسه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت ایوب نجف‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 91 ـ 92 در دبستان حضرت معصومه (س) این شهر، اظهار کرد: برای نخستین بار مراسم آغازین سال تحصیلی در یکی از مدارس ابتدایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 4 هزار کتابخانه کلاسی در هنرستان‌ها به دست دانش‌آموزان ساخته شد، تصریح کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی کاروان وسایل ورزشی که 50 درصد آنها به وسیله دانش‌آموزان ساخته شده است به مدارس ارسال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نظام آموزشی جدید را آغاز تحول دانست و افزود: سال تحصیلی جدید آغاز اجرای سند تحول بنیادین در کشور است.

وی با اشاره به اینکه اضافه شدن پایه ششم ابتدایی به نظام آموزشی در آذر سال 90 تایید شد، تصریح کرد: یکی از اجزای نظام آموزشی جدید اجرای نظام آموزشی3 ـ 3 ـ 6 و شامل یک مقطع ابتدایی و دو مقطع سه ساله راهنمایی و متوسطه است.

نجف‌زاده اضافه کرد: دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی مقطع پیش‌دانشگاهی ندارند و مهم‌ترین مقطع در نظام آموزشی مقطع ابتدایی است.

وی با تصریح بر اینکه در مقطع ابتدایی از هر نظر باید بیشتر کار شود، خاطرنشان کرد: محتوای کتاب‌های درسی و زمان‌بندی در نظام‌آموزشی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: با نظر بالغ بر 400 نفر از کارشناسان قرار شده تا با اضافه شدن یک پایه به مقطع آموزش ابتدایی، با دانش‌آموزان این مقطع بیشتر کار شود.

وی با بیان اینکه فلسفه افزودن پایه ششم تاثیرپذیری دانش‌آموزان ابتدایی است، گفت: در اختیار داشتن زمان بیشتر برای معلمان ابتدایی موجب قوی‌تر شدن پایه دانش‌آموزان در مقاطع بالاتر می‌شود.

نجف‌زاده با اشاره به اینکه در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته مقطع ابتدایی 6 ساله است، اظهار کرد: سند تحول بنیادین موجب رسیدن دانش‌آموزان به حیات طیبه است و زمانی می‌رسد که آنها افرادی پژوهشگر، خلاق و... می‌شوند.

وی از اضافه شدن یک‌هزار و 200 معلم جدید به پایه ششم ابتدایی خبر داد و یادآور شد: به لحاظ نیروی انسانی و معلم کمبود نداریم و در برخی از مناطق با معلمان مازاد مواجه هستیم.

این مسئول یکی از موضوعات حساس در آموزش و پرورش را افزایش فضای آموزشی ذکر کرد و متذکر شد: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه از استان‌های دیگر در بحث دانش‌آموزی و فرهنگیان چیزی کم نداریم، افزود: بیش از 360 هزار دانش‌آموز گیلانی در 4 هزار و 200 واحد آموزشی در قالب دوهزار کلاس درس روانه مدارس شدند.

نجف‌زاده با بیان اینکه سال گذشته در راستای سند تحول بنیادین 290 اقدام صورت گرفته است، اضافه کرد: در راستای این اقدام‌های آموزش و پرورش تمام استان‌ها باید حرکت موازی داشته باشند و حمایت اولیاء، دستگاه‌ها و... را باید بیش از پیش داشته باشیم.

وی مشارکت فکری اولیا از طریق انجمن اولیا و مربیان را امری ضروری و اثرگذار خواند.

به گزارش فارس، زنگ مهر و مقاومت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور توسط استاندار گیلان و مسئولان نواخته و از کتب درسی پایه ششم ابتدایی رونمایی شد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول