اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بابل:

دانش‌آموزان از رزمندگان الگو بگیرند

خبرگزاری فارس: فرماندار بابل گفت: دانش‌آموزان برای تحقق آرمان‌های نظام از رزمندگان الگو بگیرند.

دانش‌آموزان از رزمندگان الگو بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمد مهدوی پیش از ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ مهر به صورت نمادین در مدرسه فرزانه بابل افزود: امروز ما و شما در سایه سار حکومت جمهوری و زیر چتر ولایت زندگی می‌کنیم، ولی 30 سال قبل دشمنان با تحمیل جنگ نابرابر درصدد ساقط نمودن نظام برآمدند که با لطف الهی، درایت رهبر و همراهی مردم در سراسر کشور نه تنها این جنگ سبب سقوط نظام نشد بلکه مایع عزت نظام شد.

وی بیان داشت: رزمندگان اسلام با تاسی از این سخن حضرت علی (ع) که شما بین خود و خدا را اصلاح کنید خدا دنیای شما را اصلاح می‌کند به این موفقیت دست یافتند و امروز شما دانش‌آموزان همچون رزمندگان دیروز با نیت خدایی پا به عرصه علم بگذارید تا موفق شوید.

فرماندار بابل تصریح کرد: وظیفه امروز شما دانش‌آموزان است که مانند رزمندگان دیروز برای کشور افتخار آفرین بوده و در راه پیشرفت و ترقی نظام، فرد موثری باشید.

حجت الاسلام ‌علی‌اکبر ناصری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی مدارس و معلمان ما مصداق سوره نون والقلم و ما یسطرون هستند.

وی افزود: خداوند به قلم‌های شما دانش‌آموزان قسم یاد کرد لذا شایسته است با یاد خدا و یادآوری نعمت‌های الهی سال جدید تعلیم و تربیت را آغاز کنید.

ناصری با اشاره به نقش مهم معلمان تصریح کرد: اول معلم نظام هستی خداوند بوده و معلمان این صفت زیبای الهی را به تصویر می‌کشند.

این مسئول ادامه داد: دبستان برگرفته از کلمه ادبستان بوده و مدرسه محل ادب ،اخلاق، علم، تعلیم، نظافت،زیبایی و آراستگی است.

وی با اشاره به اینکه بابل رکورد دار کنکور سال جاری بوده عنوان کرد: دانش‌آموزان ما باید همچون سال‌های گذشته با سعی و تلاش برای استان و بابل مایع افتخار بوده و در کشور بدرخشند.

* 70 هزار دانش‌آموز بابل وارد کلاس درس می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش بابل نیز افزود: شهرستان بابل مفتخر است که شاخص‌ترین و موفق‌ترین دانش‌آموزان را از لحاظ علمی و فرهنگی در سطح استان و کشور دارد.

عیسی لطیفی اضافه کرد: با وجود قابلیت‌های خوب معلمان بابل این انتظار از همه مدارس و دانش‌آموزان بابل می‌رود که امسال بیش از سنوات گذشته شاهد موفقیت‌های علمی و فرهنگی باشیم.

وی خطاب به والدین بیان داشت: تمام کارشناسان سراسر دنیا بر این عقیده‌اند که 50 درصد موفقیت دانش‌آموزان به پیگیری والدین بر می‌گردد لذا در این راستا ارتباط مداوم والدین با مسئولان و انجمن اولیا  بسیار ضروری است.

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: امروز 70 هزار دانش‌آموز در 500 مدرسه شهرستان بابل وارد کلاس درس می‌شوند.

لطیفی با اشاره به اینکه بابل دارای 195 مدرسه ابتدایی است، افزود: 6 هزار و 50 دانش‌آموز در پایه ششم ابتدائی در 226 کلاس درس حاضر می‌شوند که 70 درصد مدارس پایه ششم هوشمند شدند.

این مسئول اذعان داشت: در سال جاری 5 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی به دانش‌آموزان شهرستان اضافه شد، این در حالی است که دانش‌آموزان ابتدایی 50 درصد از 70 هزار دانش‌آموزان بابل را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول