اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

هیچ دانش‌آموزی از چرخه آموزش و پرورش بیرون نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هیچ دانش‌آموزی از چرخه آموزش و پرورش خارج نیست و ما سعی کردیم در مقطع ابتدایی و تا 10 سالگی نیز پوشش 100 درصد تحصیلی را داشته باشیم.

هیچ دانش‌آموزی از چرخه آموزش و پرورش بیرون نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده صبح امروز در جلسه شورای معاونین و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر پوشش کامل تحصیلی در تمام مقاطع اظهار داشت: در این راستا و در مقطع راهنمایی و متوسطه نیز با اجرای طرح مینی‌بوس و راه‌اندازی مدارس شبانه روزی سعی کردیم دانش آموزی از چرخه آموزش و پرورش بیرون نماند.

این مسئول ادامه داد حساسیت ما به گونه ای است که حتی در برخی از روستاهای خورش رستم و کوثر برای یک دانش آموز یک معلم انتخاب کردیم و در برخی از نقاط نیز همچنان ظرفیت خالی را در مدارس شبانه‌روزی شاهد هستیم.

وی بیان داشت: تصمیم گرفته شد برای سهولت تحصیل و دسترسی به مدرسه دانش‌‌آموزان در محدوده جغرافیایی خود ثبت نام کنند و به مدیران مدارس توصیه کردیم با هدف ارتقای کیفیت کلاس‌های درس را در ظرفیت 30 دانش‌آموز تعریف کنند.

محمودزاده ادامه داد: ما 2 هزار کلاس پایه ششم به شکل مستقل و چند پایه داریم که خرید رایانه برای همه این مدارس کار بسیار سنگینی است که در حد امکان سعی کردیم در مدارس تجهیزات نوینی را به کارگیری کنیم تا دانش‌آموزان بهتر در روند تحصیل و آموزش و تربیت قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سه محور اساسی با هدف بازمهندسی ساختار آموزشی در کشور اشاره کرد و گفت: نظام آموزشی کشورمان در 12 سال تعریف شده که برخلاف دوره گذشته که تحصیل در مقطع ابتدایی پنج ساله، راهنمایی سه ساله، متوسطه سه ساله و یک سال نیز مقطع پیش‌دانشگاهی بود به دلیل غیر ضروری بودن و غیر موثر بودن مقطع پیش‌دانشگاهی سعی شد این مقطع حذف شده و در یک تغییر اساسی مقطع ابتدایی به سه سال مجزا و مقطع متوسطه نیز به سه سال مجزا تقسیم شود تا نظام آموزشی جدید از ابتدای مهر ماه به صورت رسمی در کشور دایر شود.

وی بیان داشت: در رویکرد جدید به ویژه در پایه ابتدایی سعی خواهیم کرد دانش‌‌آموز پژوهشگر و خلاق پرورش دهیم تا مطابق با اهداف آموزشی و تربیتی بتواند به رشد و بالندگی برسد.

این مسئول به اهمیت مقطع ابتدایی و ضرورت آموزش‌های مستمر در این مقطع به دلیل سن پایین دانش‌‌آموزان و آمادگی یادگیری آنها اشاره کرد و گفت: قرار است در سند آموزشی جدید هر سال دو پایه را از لحاظ محتوا و ساختار تغییر دهیم تا در شش سال آینده نظام آموزشی جدید جایگزین نظام گذشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در این ارتباط 12 کارگروه کشوری ماه‌هاست فعالیت مستمری را انجام می‌دهند تا نظام آموزشی جدید شکل و قوام پیدا کند.

محمودزاده در پایان اظهار داشت: در استان اردبیل نیز چهار کارگروه بیش از هفت ماه است در این موضوع ورود پیدا کردند و در قالب کارگروه‌های تامین نیروی انسانی، آموزش آنها، تامین فضا امکانات و تجهیزات سعی می‌کنند در سال تحصیلی جدید فضای مطلوبی را برای حضور دانش‌آموزان فراهم آورند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول