اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:

هلال احمر نقش مهمی در اشاعه فرهنگ خود‌امدادی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی مردمی می‌تواند نقش مؤثری در آگاهی و اشاعه فرهنگ خود‌امدادی در جامعه ایفا کند.

هلال احمر نقش مهمی در اشاعه فرهنگ خود‌امدادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد هروی ظهر امروز در جمع کارکنان جمعیت هلال احمر شهرستان قاین با اشاره به اینکه امروز خدمات امدادی و غیر امدادی هلال احمر در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در بحث امداد‌رسانی و کمک به آسیب‌دیدگان تلاش زیادی دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی مردمی می‌تواند نقش مؤثری در آگاهی و اشاعه فرهنگ خود‌امدادی و نوع‌دوستی در جامعه ایفا کند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر امروز در کشور به عنوان یک سازمان پیشتاز در مباحث امدادی مطرح است.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: جمعیت هلال احمر می‌تواند با تشکیل یک نظام آموزشی برتر با بهره‌گیری از اشکال و شیوه‌های تازه آموزشی نقش مؤثری در آموزش همگانی به مردم داشته باشد.

هروی با تأکید بر تعاملات و همکاری‌های بیش از پیش تمامی دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی با جمعیت هلال احمر گفت: حوادث طبیعی بدون اعلام قبلی به وقوع می‌پیوندد و به همین دلیل آمادگی لازم، حضور به موقع و پیشگیری از بروز خسارات وارده در زمان بحران از مهم‌ترین مباحثی است که باید پیگیری و تقویت شود.

وی به پیشرفت جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و افزود: این نهاد در خراسان جنوبی با فعالیت‌های چشمگیری که داشته در کشور به عنوان یکی از شاخص‌ترین جمعیت‌های هلال احمر مطرح شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی هفته‌های اخیر بروز زمین لرزه‌های پی‌در‌پی را در  خراسان جنوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: از تمامی مسئولان استانی و شهرستانی می‌خواهیم برای کاهش خطرات و تهدیدات طبیعی بیش از پیش آمادگی و همکاری داشته باشند.

هروی حضور و استقبال جوانان از جمعیت هلال احمر را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بهره‌گیری از نیروهای امدادی هلال احمر در زمان بروز حادثه سبب سرعت بخشیدن خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.

وی همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را در کمک‌رسانی و رفع مشکلات مردم مهم و ضروری دانست و یادآور شد: مسئولان باید همیشه برای خدمت رسانی به مردم آماده باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی همچنین به فعالیت‌های هلال احمر استان اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و دوره‌های توان‌افزایی، اجرای مانورهای لحظه‌ای و برنامه‌ریزی شده و به روز کردن اطلاعات امدادی و علمی اعضای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر از اقدامات مهم این جمعیت محسوب می‌شود.

محمد رحیم شهریاری با تاکید بر جدی گرفتن زمین لرزه‌های اخیر در استان از سوی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان افزود: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی همیشه با وجود نیروهای موثر و آموزش دیده در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول