اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت هلال‌احمر خراسان جنوبی انجام می‌شود

اجرای طرح شناسایی نقاط امن امداد و نجات در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح شناسایی نقاط امن امداد و نجات در سال جاری در سطح استان خبر داد.

اجرای طرح شناسایی نقاط امن امداد و نجات در خراسان جنوبی

مهدی محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار کرد: شناسایی نقاط امن امداد و نجات از هفته آینده در خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی دو سایت ارتباطات رادیویی نیز در سال جاری در استان خبر داد و گفت: این سایت‌ها در سربیشه، درمیان و نهبندان راه‌اندازی می‌شود.

*60 درصد محورهای خراسان جنوبی زیرپوشش ارتباطات رادیویی VHF هستند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه 40 درصد محورهای خراسان جنوبی فاقد پوشش رادیویی است، ادامه داد: 60 درصد محورهای استان نیز زیرپوشش ارتباطات رادیویی VHF قرار دارند.

محمدپور تصریح کرد: ارتباطات رادیویی در حوادث و سوانح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: در حال حاضر اسکان حادثه‌دیدگان سوانح و محل استقرار امدادگران از دغدغه‌های مهم جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی به شمار می‌رود که در این راستا مکان استقرار امدادگران و اسکان حادثه‌دیدگان شناسایی شده و مشکل اسکان آنها در موقع بروز حادثه مرتفع می‌شود.

*اجرای طرح باشگاه امدادگران و نجاتگران خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح باشگاه امدادگران و نجاتگران استان نیز در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری اجرا می‌شود.

محمدپور به هدف این طرح اشاره و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح کمک به آموزش صحیح، همکاری در برنامه‌ها و ارتقای آمادگی جسمانی امدادگران است.

وی قطعی برق را نیز از مهم‌ترین عوامل اخلا‌گر در امدادرسانی استان برشمرد و یادآور شد: در این راستا با استفاده از انرژی خورشیدی دو سایت با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال در استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول