اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مهر‌ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری مانور تخصصی جستجو و نجات در جاده‌های خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی از برگزاری نخستین مانور تخصصی جستجو و نجات در جاده‌ها ویژه خواهران در مهر‌ماه امسال در شهرستان سرایان خبر داد.

برگزاری مانور تخصصی جستجو و نجات در جاده‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی محمد‌پور ظهر امروز در جمع امدادگران خراسان جنوبی اظهار کرد: در این مانور بیش از 10 نفر از امدادگران زن در قالب تیم‌های تخصصی حضور داشته و به امدادرسانی و نجات مصدومان فرضی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این نخستین بار است که در خراسان جنوبی توان امداد و نجات بانوان امدادگر عضو هلال احمر در مقابله با حوادث جاده‌ای محک ‌می‌خورد، افزود: همه افراد شرکت کننده در این مانور فرضی در سطوح آموزش امداد و نجات بالایی به سر می‌برند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: در حوادث جاده‌ای مهم‌ترین عامل برای کاهش تلفات جانی سرعت عمل و دقت است.

محمد‌پور سرعت در انتقال و اعلام وقوع حادثه از سوی مردم را نیز بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به منظور کاهش زمان اطلاع‌رسانی حادثه به امدادگران و نجات‌گران هلال احمر در سطح همه مسیرهای مواصلاتی اقدام به راه‌اندازی سامانه ندای امداد 147 کرده است.

وی به نقش بارز زنان در عرصه خدمات امدادی اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به منظور بهره‌گیری بیشتر از توان امدادگران زن در حوادث طبیعی و غیر طبیعی دوره‌های آموزشی و عملی برگزار می‌کند.

محمدپور با اشاره به اینکه امدادگران زن تا‌کنون فعالیت‌های خوبی داشته‌اند، افزود: هم‌اکنون در خراسان جنوبی 105 امدادگر زن با تخصص‌هایی در زمینه امداد و نجات شامل دوره‌های پیش بیمارستانی، اسکان اضطراری، جست‌وجو و نجات در آوار و جاده‌ها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول