اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قاینات:

جشن‌های دهه کرامت سبب انتقال معارف اسلامی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت گفت: جشن‌های دهه کرامت سبب انتقال معارف اسلامی به جامعه می‌شود.

جشن‌های دهه کرامت سبب انتقال معارف اسلامی می‌شود
حجت‌الاسلام و المسلمین موسی قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند به برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید و دهه کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید تاثیر به سزایی در فضای فرهنگی جامعه دارد زیرا موجب ایجاد یک حال و هوای معنوی در بین افراد می‌شود.
وی ادامه داد: با برگزاری این جشن‌ها قشرهای مختلف مردم با سیره ائمه معصومان به ویژه امام رضا(ع) بیشتر آشنا می‌شوند که این حرکت بسیار عالی در کشور است.
نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت جوانان در جشن‌های دهه کرامت سبب افزایش معارف دینی و معنوی می‌شود، گفت: افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با حضور در این جشن‌ها اطلاعات و معارف اسلامی و دینی را فرا گرفته و همین جشن‌ها سبب انتقال معارف دینی می‌شود.
قربانی با اشاره به اینکه برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید موجب ایجاد یک فضای معنوی و شور و اشتیاق در بین افراد جامعه می‌شود، افزود: بدیهی است انس با بزرگان دینی و ائمه معصومین سبب تاثیرگذاری فراوانی در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ مفاهیمی که در جشن‌های دهه کرامت بیان می‌شود مربوط به امام‌شناسی و ولایت است برگزاری این جشن‌ها موجب گسترش و ترویج فرهنگ ولایی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان می‌شود.
نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید جشن‌های دینی به گونه‌ای در سطح جامعه برگزار شود که زمینه حضور و جذب جوانان و نوجوانان را در فعالیت‌های فرهنگی و دینی فراهم کند.
قربانی افزود: با برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های دینی می‌توان جلوی هجمه‌های فرهنگی دشمنان را گرفته و دشمنان نظام را در رسیدن به اهدافشان ناامید کرد.
وی تاکید کرد: جشن‌های زیر سایه خورشید از بهترین عرصه‌ها برای هویت‌یابی نسل جوان در زمینه مبانی اصیل و استوانه‌های اصلی باورهای دینی یعنی معرفت به ولایت است تا شخصیت آنها با مفهوم امامت و ولایت شکل گیرد.
نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که جشن‌های زیر سایه خورشید شاخصی مذهبی را برای نشاط سالم معرفی می‌کند، گفت: از کارکردهای مثبت این جشن‌ها، شاخص‌سازی در حرکت‌های نشاط آفرین همراه با تعالی ارزش‌ها با رویکرد ارتقای ارزش‌های فرهنگی است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول