اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب

«پژوهشی در ایده‌ها، انسان‌ها و رویدادها در ادیان عهد باستان» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «پژوهشی در ایده‌ها، انسان‌ها و رویدادها در ادیان عهد باستان» به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب به چاپ رسید.

«پژوهشی در ایده‌ها، انسان‌ها و رویدادها در ادیان عهد باستان» منتشر شد

مدیر مسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: کتاب «پژوهشی در ایده‌ها، انسان‌ها و رویدادها در ادیان عهد باستان» دارای 25 فصل بوده و خاستگاه دین در نظریه‌پردازی و باستان‌شناسی، به جسم آمدن انسان در برخی مذاهب باستان، زمان به مثابه خدا یا شیطان و «تفسیر انسان از مهم‌ترین سازه با تجربه» از جمله فصل‌های این کتاب است.

وی ایده روح بنیادی‌ترین مفهوم نزد انسان، داوری مردگان، اخناتون، حماسه گیل گمش، فلسفه زندگی در بین‌النهرین، فلسفه تاریخ یهودیان، کتاب ایوب، زرتشت و سنویت ایران، مسیح در تاریخ، محاکمه مسیح، مسئله قنوسی‌گری در مسیحیان اولیه، شیطان، «فرشتگان؛ قبل و بعد از میلاد» و در منظر تاریخ مسیح را از دیگر فصل‌های این کتاب ذکر کرد.

محمد روحانی خاطر نشان کرد: مؤلف، مقوله زمان را با دو وجه خلاق و نابودگر آن مقایسه می‌کند و همزاد پنداری چهره‌های خیر یا شر در فصول مختلف کتاب استنباط می‌شود.

در پیشگفتار کتاب آمده است: اگر اساطیر جهان را از منظری نمادین بنگریم و رمزهای آن را پرده‌شکافی کنیم معنای حقیقی‌اش معلوم می‌شود. شناخت دقیق ادیان کهن جهان از جهات گوناگون امری ضروری و توجیه‌پذیر است زیرا علاوه بر کاربرد اولیه آن در رشته دین‌شناسی تطبیقی، سرنوشت بسیاری از نظریه‌پردازی‌ها در رشته‌های علوم انسانی مانند جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، فلسفه مردم‌شناسی، فرهنگ، تمدن و هنر و... وابسته به تفسیر چگونگی پیدایش ادیان آغازین است.

کتاب «پژوهشی در ایده‌ها، انسان‌ها و رویدادها در ادیان عهد باستان» توسط اس. جی. اف براندن به رشته تحریر درآمده و ترجمه و پژوهش ترجمانی آن را سودابه فضائلی به عهده داشته و این کتاب با قیمت 15 هزار و 500 تومان در تیراژ هزار عدد به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب در 752 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول