اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

نخستین کتاب افسانه‌های لری چهارمحال و بختیاری منتشر شد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از انتشار نخستین کتاب افسانه‌های لری چهارمحال و بختیاری خبر داد.

نخستین کتاب افسانه‌های لری چهارمحال و بختیاری منتشر شد

حجت‌الله شیروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: یکی از هنرمندان خوشنویس این استان موفق شد در نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور با کسب تندیس و لوح تقدیر جشنواره جوان به خاطر موفقیت در ترکیب و اجرای مهندسی نستعلیق و آگاهی از شیوه مورد اجرا در خوشنویسی رتبه نخست خوشنویسی این جشنواره را از آن خود کند.

وی تربیت و معرفی جوانان متعهد با توجه به مؤلفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر کشور و جوانان دیگر کشورها را هدف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: رقابت در عرصه خلاقیت‌های هنری و ارتقای سطح تخصصی هنرجویان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‎رود.

شیروانی در ادامه همچنین از انتشار نخستین کتاب افسانه‌های لری چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این کتاب با عنوان اوسانه‎های لردگان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پژوهشی و به مدد گنجینه شکوهمند فولکلور، زبان و ادبیات لری زادگاهش لردگان، اثری ماندگار برای نسل امروز و آینده کشور تالیف شده است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این کتاب با گویش شیرین لری، آوانگاشت متن‎ها و برگردان روان و صمیمی خود می‌تواند در مراکز آموزشی و دانشگاهی منبع مفیدی برای دوست‌داران فرهنگ عامه، تحقیقات ادبی، مردم‌شناسی و فرهنگ و هنر اقوام ایرانی باشد.

وی در ادامه برگزاری نشست‌های تخصصی بررسی فیلمنامه‎های هنرمندان استان را از دیگر برنامه‌ها و اقدامات حوزه هنری این استان در حمایت از هنرمندان برشمرد و گفت: در اکثر فیلمنامه‌های ارائه شده در استان چهارمحال و بختیاری متاسفانه توجه به ظرفیت‌های بومی و محلی کم دیده می‌شود.‏

شیروانی ادامه داد: بیشتر فیلم‌سازان استان فراموش می‌کنند از فرهنگ عشایری و بومی استان برای سوژه‌یابی استفاده کنند، این در حالی است که سوژه‌های بکر فیلم‌سازی را می‌توان در میان این اقوام به دست آورد.

به گفته وی، توجه به اهداف و نیازهای حوزه هنری در پیام‌رسانی فرهنگی از الزامات آثار خلق شده در این حوزه است که فیلم‌سازان جوان استان باید نگاه ویژه‌تری به این امر داشته باشند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول