اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بررسی مقوله آخرالزمان و سینما

کتاب «آخرالزمان و آینده نگری سینمایی» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «آخرالزمان و آینده نگری سینمایی» توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر با هدف بررسی مقوله آخرالزمان در سینمای هالیوود منتشر شد.

کتاب «آخرالزمان و آینده نگری سینمایی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر تلاش می‌کند در راستای تحقق اهداف فرهنگی خود مسائل روز جامعه را موضوع برنامه‌های پژوهشی خود قرار دهد. در این راستا کتاب «آخرالزمان و آینده‌نگری سینمایی» با هدف بررسی مقوله آخرالزمان در فیلم‌های سینمایی غرب نگاشته شده است.

این کتاب که به بررسی و تحلیل بیش از 500 فیلم هالیوودی می‌پردازد به قلم حجت‌الاسلام امین خندقی در قالب شش فصل با عناوین آینده‌گرایی، سینما و آینده گرایی، نشانه‌های پایان، رخداد آخرالزمانی، منجی موعود و پس از رستاخیز تهیه و تنظیم شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: در عصری به سر می‌بریم که اهمیت رسانه‌ها به عنوان ابزاری مؤثر در ارتباط انسان‌ها پذیرفته شده و همواره از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دوران مدرن یاد می‌شود.

در عصر حاضر طرح بحث‌هایی درباره رسانه و تأثیر رسانه‌ای در هر جریان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی سهم ویژه‌ای دارد و فعالان این عرصه‌ها در برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و حتی کوتاه مدت خود جایگاه مهمی برای رسانه‌ها در نظر می‌گیرند. ویژگی مهم دیگر این دوره، موقعیت تاریخی آن است که در نگرش دینی «آخر الزمان» خوانده می‌شود.

در قسمت دیگری از این مقدمه آمده است: در این نوشتار ابتدا بحث مختصری درباره تعریف آینده‌گرایی و مباحث مرتبط با آن ارائه می‌شود. هدف از این بخش، آشنایی مختصر و لازم درباره نگرش آخرالزمانی در ادیان و آیین‌ها است. در ادامه این کتاب 500 فیلم از نظر نگرش آخرالزمانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

کتاب «آخرالزمان و آینده گرایی سینما» در 350 صفحه در شمارگان 2 هزار جلد به چاپ رسیده و با قیمت 9 هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول