اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انتشارات مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر

کتاب «سینمای سیاسی، سیاست سینمایی» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «سینمای سیاسی، سیاست سینمایی» به همت انتشارات مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر با موضوع بررسی رابطه سیاست و رسانه‌های تصویری منتشر شد.

کتاب «سینمای سیاسی، سیاست سینمایی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم یکی از مهم‌ترین مباحثی که در رسانه‌های تصویری بررسی می‌شود، حوزه مسائل مرتبط با سیاست است چرا که از دیرباز سینما و فیلم‌های تلویزیونی ابزاری مهم و تأثیرگذار برای جریان‌های سیاسی بوده و همواره در معادلات سیاسی، نقش اساسی بر عهده داشته است.

مؤسسه ولاء منتظر در راستای مأموریت‌های فرهنگی خود اقدام به انتشار چند کتاب در حوزه سینما و رسانه‌های تصویری کرده است که از این میان کتاب «سینمای سیاسی، سیاست سینمایی» به بررسی رابطه سیاست و این رسانه‌ها می‌پردازد.

این کتاب که به بررسی و تحلیل 500 فیلم هالیوودی می‌پردازد، به قلم حجت‌الاسلام امین خندقی در قالب هفت فصل با عناوین دین و سیاست، قدرت نرم، سیاست و سینما، نظام‌های سیاسی، برخورد تمدن‌ها، سیاست داخلی و صهیونیسم، تهیه و تنظیم شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در رسانه‌های تصویری بررسی می‌شود، حوزه مسائل مرتبط با سیاست است چون از دیرباز سینما و فیلم‌های تلویزیونی ابزاری مهم و تأثیرگذار برای جریان‌های سیاسی بوده و همواره در معادلات سیاسی، نقش اساسی بر عهده داشته است. زمینه‌سازی برای رخدادی سیاسی، نقد جریان حاکم، تبلیغ یک ایدئولوژی سیاسی، نقد جنگ و ده‌ها موضوع دیگر را می‌توان در فیلم‌ها به عنوان بخشی از کنش‌ سیاسی مشاهده کرد.

در ادامه این متن آمده است: مطالعه و بررسی دسته خاصی از فیلم‌ها که میان مخاطبان عام و خاص اقبال یافته‌اند، ما را به نتایجی مهم در سنجش نگرشی سیاسی تولیدکنندگان و مخاطبان رهنمون خواهد ساخت.

در فصل‌های ابتدایی این کتاب بحث مختصری درباره مباحث سیاسی و سیاست دینی ذکر شده و پس از 500 فیلم سینمایی در قالب موضوعات سیاسی توصیف و تحلیل می‌شوند در همین بخش، اطلاعات مختصری درباره بحث نهفته در فیلم‌ها نیز بیان می‌شود تا صحت و نادرستی مضمون مورد بحث روشن شود.

کتاب «سینمای سیاسی، سیاست سینمایی» در 340 صفحه و شمارگان 2000 جلد به چاپ رسیده و با قیمت 8500 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول